استفن یک کاربرگ دارد که برای هر فیلم در مجموعه اش یک ردیف دارد—بیش از هزار تا. یکی از ستون های کاربرگ شامل خلاصه هر فیلم است. ستون به اندازه کافی باریک است که فقط سه کلمه (یا بیشتر) اول را نشان می دهد. گسترده تر کردن آن باعث می شود داده ها کمتر قابل استفاده باشند، و پهن کردن آن به اندازه کافی برای کل خلاصه غیرقابل دفاع است. استفن از خود می پرسد که آیا راهی وجود دارد که بتواند ستون را باریک رها کند و وقتی روی خلاصه ای کلیک می کند، به طور کامل در جعبه ای ظاهر می شود.
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با این مشکل برخورد کنید. اولین امکان ساده است - کافیست نوار فرمول را طوری گسترش دهید که چندین خط را اشغال کند. سپس، هنگامی که سلول حاوی خلاصه را انتخاب می کنید، آن را در نوار فرمول گسترش یافته مشاهده خواهید کرد. برای گسترش نوار فرمول خود، این نکته را بررسی کنید:
https://excelribbon.tips.net/T011705
روش ساده دیگر این است که به سادگی روی سلولی که حاوی خلاصه داستان است دوبار کلیک کنید. اکسل باید سلول را بزرگ کند تا بتوانید همه چیزهایی که در آن وجود دارد را ببینید. با این حال، این تنها در صورتی اتفاق می افتد که اکسل را برای اجازه ویرایش درون سلولی پیکربندی کرده باشید. اگر روی سلولی دوبار کلیک کنید و بزرگنمایی را که من به آن اشاره کردم نمی بینید، این نکته برای شما مفید خواهد بود:
https://excelribbon.tips.net/T009308
روش بسیار ساده دیگر این است که به نحوه ساختار کاربرگ خود نگاه کنید. می توانید ستون خلاصه نویسی را جابه جا کنید تا سمت راست ترین ستون در داده های شما باشد، و سپس محتویات هر سلول خلاصه به سلول های خالی سمت راست «ریخته می شود». این به شما امکان می دهد تا مقدار زیادی از هر خلاصه را بدون نیاز به تغییر نحوه نمایش هر چیزی ببینید. در صورت تمایل، می توانید ستون سمت راست را نیز باز کنید و بسته بندی متن را در سلول ها فعال کنید.
آخرین رویکرد غیر کلان، تکیه بر آنچه مایکروسافت «فرم های داده» می نامد است. اینها به شما این امکان را می دهند که هر ردیف در یک جدول داده را به عنوان یک رکورد در نظر بگیرید و آن رکورد را در یک کادر محاوره ای نمایش دهید. در این نکته می توانید اطلاعاتی درباره فرم های داده پیدا کنید:
https://excelribbon.tips.net/T006207
منبع خوب دیگری برای اطلاعات در مورد فرم های داده را می توان در صفحه وب مایکروسافت در این URL طولانی مضحک یافت:
https://support.office.com/en-us/article/add-edit-find-and-delete-rows-by-using-a-data-form-17bca0a4-3ba5-444a-983c-a8ce70609374
اگر یک رویکرد مبتنی بر کلان می خواهید، می توانید یک مدیریت رویداد راه اندازی کنید که اطلاعات سلول را در یک جعبه پیام نمایش دهد. بر روی برگه کاربرگ راست کلیک کرده و از منوی Context حاصل، View Code را انتخاب کنید. این ویرایشگر ویژوال بیسیک را نمایش می دهد که می توانید ماکرو زیر را در آن قرار دهید:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Dim sTemp As String
If Target.Cells.Count = 1 Then
sTemp = Target.Text
MsgBox sTemp, , "Cell Contents"
Else
MsgBox "Please select only one cell"
End If
Cancel = True
End Sub
با نصب این ماکرو، هر زمان که روی سلولی راست کلیک می کنید، محتویات سلول در یک کادر پیام نمایش داده می شود. اگر می خواهید وقتی روی یک سلول راست کلیک می کنید، منوی زمینه معمول نمایش داده شود، سپس آخرین خط ماکرو را حذف کنید (لغو = درست). پس از کلیک بر روی OK در کادر پیام، منوی Context با کلیک راست نمایش داده می شود.
اگر ترجیح می دهید، می توانید محتویات سلول های خلاصه را در نظرات پیوست شده به هر یک از سلول ها کپی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام سلول های خلاصه را انتخاب کنید و سپس ماکرو زیر را اجرا کنید:
Sub AddCommentsToCells()
Dim c As Range
On Error Resume Next
For Each c In Selection.Cells
If Not IsEmpty(c) Then
c.AddComment
c.Comment.Visible = 0
c.Comment.Text Text:=c.Formula
End If
Next
End Sub
وقتی نشانگر ماوس را روی یکی از سلول های خلاصه قرار می دهید، نظر متصل به آن سلول نمایان می شود و خلاصه کامل را به شما نشان می دهد.