برای کپی کردن یا نسخه برداری (به عبارت دیگر وقتی فایل یا پوشه ای را به مکان دیگر کپی می کنیم یه نسخه از فایل در مکان قبلی می می ماند و یک نسخه جدید در مکان جدید ایجاد می شود) فایل ها و پوشه ها، پس از انتخاب فایل یا پوشه مورد نظر، یکی از روش های
زیر را انجام دهید:
روش اول:
1- روی فایل یا پوشه کلیک راست کرده و گزینه Copy را انتخاب کنید.
2- در مکانی که می خواهید نسخه ای از فایل یا پوشه مورد نظر در آن قرار گیرد (پوشه مقصد)، در یک ناحیه خالی کلیک راست کرده و گزینه Paste را انتخاب کنید.
روش دوم:
1- در صورتی که در یک پنجره هستید، از منوی Edit ، گزینه Copy را انتخاب کنید.
2- در مکانی که می خواهید نسخه ای از فایل یا پوشه مورد نظر در آن قرار گیرد، از منوی Edit گزینه Paste را انتخاب کنید.
روش سوم:
1- در محلی که فایل ها و پوشه ها قرار دارند، پس از انتخاب، کلید Ctrl+C را فشار دهید.
2- در مکانی که می خواهید نسخه ای از فایل یا پوشه مورد نظر در آن قرار گیرد، کلید Ctrl+V را فشار دهید.
روش چهارم:
کلید Ctrl را پایین نگه داشته و با عمل Drag &Drop (گرفتن،کشیدن،رها کردن) ، نسخه ای از فایل یا پوشه انتخابی را در محل مورد نظر کپی کنید (ابتدا پنجره مقصد را باز کنید).
روش پنجم:
از منوی Edit ، گزینه Copy to folder را انتخاب کرده و در کادری که باز می شود ، محل مورد نظر را مشخص کنید.