برچسبهای YouTube کلمات کلیدی هستند که هنگام آپلود ویدیو به بخش برچسبهای ویدیوهای YouTube خود اضافه میکنید. آنها به توصیف و برجسته کردن محتوای موجود در ویدیوی شما کمک می کنند.
آنها همچنین برای SEO ویدیوهای شما بسیار مفید هستند که به معنای دریافت ترافیک ارگانیک رایگان به ویدیو شما است. اگر به درستی و ایمن استفاده شود، تگهای یوتیوب میتوانند بسیار مفید باشند، اما گوگل نیز در هنگام استفاده از این برچسبها، سوءاستفادهها را سرکوب کرده است.
ارتباط
یکی از عوامل مهمی که همیشه باید هنگام انتخاب تگ های ویدیوی YouTube خود در نظر بگیرید، این است که اطمینان حاصل کنید که برچسب های شما همیشه با ویدیوی شما مرتبط هستند. هرچه تگهای شما مرتبطتر باشد، بازدیدهای بیشتری از ویدیوی خود دریافت خواهید کرد. برچسب هایی که استفاده می کنید باید مشابه آنچه در عنوان و توضیحات ویدیوی شما آمده باشد.
به این ترتیب، الگوریتمهای یوتیوب که در رتبهبندی ویدیوی شما نقش دارند، کار خود را برای آنها قطع میکنند. برچسب های گیج کننده فقط رتبه های ضعیفی را به شما می دهند و در ترافیک ارگانیک نمایش کمی دارند
انواع برچسب ها
انواع مختلفی از برچسب ها وجود دارد که همگی عملکردهای منحصر به فردی دارند.
برچسب های خاص
همانطور که از نام آن پیداست، اینها کلمات کلیدی هستند، برچسب هایی هستند که مختص محتوای موجود در ویدیوی شما هستند. موضوع ویدیو باید به وضوح در تگ های شما برجسته شود. به عنوان مثال، ویدیویی در مورد نحوه تغییر رمز عبور جیمیل می تواند Gmail را به عنوان یکی از برچسب های کلمه کلیدی خاص داشته باشد.
برچسب های مرکب
در اینها دو یا چند کلمه استفاده شده است. بسیاری از افراد می توانند عنوان ویدیوی خود را برچسب گذاری کنند. برای این کار، مطمئن شوید که گزاره ها (و، یا، به عنوان، و غیره) را کنار گذاشته اید، زیرا YouTube این کلمات را نادیده می گیرد.
برچسب های پیش فرض
برای حفظ سطح مشخصی از سازگاری برچسب با کانال خود، برچسب های پیش فرضی ایجاد کنید که در هر ویدیوی کانال شما ظاهر می شود. آنها را می توان در ویدیوهای جداگانه تغییر داد. برای اینکه احتمال بیشتری برای نمایش در ستون ویدیوی پیشنهادی داشته باشید، از چند کلمه کلیدی استفاده کنید. از آنجایی که این تنظیمات پیشفرض برای ویدیوهای آپلود شده از طریق دستگاههای تلفن همراه اعمال نمیشود، همیشه به یاد داشته باشید که تنظیم پیشفرض خود را دوباره برچسبگذاری کنید.
چگونه تگ های یوتیوب خود را مرتب کنیم
اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، انتخاب مرتبط ترین و مهم ترین کلمات کلیدی است. YouTube هنگام انتخاب ویدیوها وزن بیشتری بر اولین برچسب(های) شما می گذارد.
می توانید تگ ها را در جای دیگری که با کاما از هم جدا شده اند بنویسید. سپس تگ ها را دوباره مرتب کنید تا زمانی که از چیدمان راضی باشید. سپس میتوانید تگها را کپی کرده و در قسمت برچسب آپلودکننده یوتیوب جایگذاری کنید.
فقط از برچسب های کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید
از آنجایی که برچسب ها کلمات کلیدی هستند، همیشه بهتر است از کلمات کلیدی با جستجوهای واقعی استفاده کنید. شما می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن مناسب ترین کلمات کلیدی با جستجوی خوب و دشواری معقول استفاده کنید. نقطه شیرین خود را مشخص کنید و کلمات کلیدی مرتبط با ویدیوی خود را دریافت کنید.
از تگ های یوتیوب بیش از حد استفاده نکنید
یوتیوب به شما 500 کاراکتر برای استفاده با برچسب ها می دهد، اما توصیه می شود از حدود 10-12 کلمه کلیدی در بخش برچسب ها استفاده کنید. استفاده بیش از حد ممکن است به عنوان هرزنامه باشد که برای رتبه بندی و ترافیک ارگانیک شما مفید نخواهد بود.