احتمالاً در حال حاضر تعداد زیادی آیکون روی دسکتاپ خود دارید. (من برخی از دسکتاپها را دیدهام که به معنای واقعی کلمه، صدها آیکون روی خود داشتند. عجب!) با افزایش تعداد آنها، گاهی اوقات پیگیری آنها و مرتب نگه داشتن آنها دشوار است.
برای حل این مشکل بالقوه، ویندوز یک ویژگی به نام ارائه می کند
auto arrange
. این به سادگی به این معنی است که وقتی آیکون های دسکتاپ اضافه یا حذف می شوند، بقیه آیکون ها به طور خودکار خود را به طور منظم مرتب می کنند. آن نظم و ترتیب چیست؟ برای مرتب کردن نمادها به ترتیب حروف الفبا، بر اساس نام نماد.
ممکن است تعجب کنید که چگونه این می تواند مفید باشد، اما مطمئناً می تواند مفید باشد - اگر نام نمادی را که می خواهید استفاده کنید می دانید، می توانید با اسکن سریع از طریق نمادهای مرتب شده روی دسکتاپ خود به راحتی آن را پیدا کنید.
اگر میخواهید از ترتیب خودکار استفاده کنید، کافی است روی هر قسمت استفاده نشده از دسکتاپ راست کلیک کنید، از منوی Context View را انتخاب کنید و سپس Auto Arrange Icons را انتخاب کنید. (شکل 1 را ببینید.)
شکل 1. روشن کردن Auto Arrange.
این تنظیم به صورت جابهجایی است، به این معنی که میتوانید با استفاده از مراحل مشابه آن را روشن یا خاموش کنید. اگر ترتیب خودکار را روشن کنید، تمام نمادهای دسکتاپ شما به طور خودکار سازماندهی می شوند و ویندوز در برابر تلاش شما برای کلیک کردن و کشیدن نمادها به مکان های دیگر روی دسکتاپ مقاومت می کند. اگر ترتیب خودکار را خاموش کنید، نمادها به حالت قبل از استفاده از این ویژگی برنمیگردند، اما دیگر در برابر کشیدن نمادها به اطراف با مقاومت روبرو نخواهید شد.