من شما را نمی دانم، اما چندین بار در روز وجود دارد که من کنترل پنل را بالا می کشم تا تنظیماتی را در ویندوز ایجاد کنم. اگرچه ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما انجام دائمی مراحل برای پیمایش به کنترل پنل خسته کننده است. داشتن یک نماد برای کنترل پنل روی دسکتاپ بسیار ساده تر است که بتوانم روی آن دوبار کلیک کرده و به سمت راست به جایی که نیاز دارم بپرم.
خوشبختانه انجام این کار نسبتاً آسان است. مراحل زیر در ویندوز 7 آمده است:
- روی دکمه Start کلیک کنید. ویندوز منوی آشنای Start را نمایش می دهد.
- روی گزینه Control Panel در منوی Start کلیک راست کنید. ویندوز یک منوی زمینه را نمایش می دهد.
- گزینه Show on Desktop را انتخاب کنید. ویندوز بلافاصله یک نماد کنترل پنل را روی دسکتاپ نمایش می دهد.
اگر بعداً دیگر نمیخواهید کنترل پنل روی دسکتاپ شما نمایش داده شود، میتوانید با انجام دوباره این سه مرحله آن را پنهان کنید.
در اینجا مراحل در ویندوز 10 آمده است:
شکل 1. نتایج جستجو برای کنترل پنل.
شکل 2. تب Manage از کادر محاوره ای Windows System.
- شروع به تایپ "کنترل پنل" در کادر جستجو در سمت چپ نوار وظیفه کنید. ویندوز نتایج جستجو را برای کنترل پنل نمایش می دهد.
- برای گسترش لیست پیوندها، روی فلش Expand در زیر پیوند Open کلیک کنید. ویندوز لیست را گسترش می دهد تا شامل موارد زیر باشد: Open، Open File Location، Pin to Start و Pin to Taskbar. (شکل 1 را ببینید.)
- روی پیوند Open File Location کلیک کنید. ویندوز تب Manage را در کادر محاورهای Windows System نمایش میدهد. (شکل 2 را ببینید.)
- روی ابزار Move To در گروه Organize کلیک کنید و از لیست کشویی Desktop را انتخاب کنید. میانبر کنترل پنل بلافاصله روی دسکتاپ شما نمایش داده می شود.
پس از اتمام مرحله 3 در بالا، همچنین میتوانید به سادگی کلید CTRL را فشار دهید و روی پیوند کنترل پنل در کادر محاورهای Windows System کلیک کنید و آن را به قسمت خالی روی دسکتاپ بکشید. اکنون نماد کنترل پنل روی دسکتاپ نمایش داده می شود.
اگر در مرحلهای دیگر، دیگر نمیخواهید کنترل پنل روی دسکتاپ شما نمایش داده شود، میتوانید با کلیک راست روی نماد کنترل پنل و کلیک بر روی حذف از منوی زمینه، آن را حذف کنید.