Windows Explorer (ویندوز 7) و فایل اکسپلورر (ویندوز 8 و 10) به شما امکان می دهند جستجوهای رایج خود را ذخیره کنید تا نیازی به تایپ مداوم آنها در سیستم خود نداشته باشید. اگر دیگر نیازی به نگه داشتن یکی از جستجوهای ذخیره شده خود ندارید، می توانید به راحتی آنها را حذف کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی جستجو در پوشه Searches راست کلیک کرده و از منوی Context گزینه Delete را انتخاب کنید. (شکل 1 را ببینید.)
شکل 1. حذف جستجوی ذخیره شده.
باید به خاطر داشته باشید که حذف یک جستجو از شر هیچ یک از فایل هایی که توسط جستجو پیدا می شوند خلاص نمی شود. به سادگی از تعریف جستجویی که قبلاً تعریف کرده اید خلاص می شود.