تارا خاطرنشان کرد که وقتی از منوی استارت استفاده می کند و روی همه برنامه ها کلیک می کند، می تواند تمام برنامه های نصب شده روی سیستم خود را ببیند. او همچنین خاطرنشان کرد که از نحوه سازماندهی آن برنامه ها در لیست خوشش نمی آید، بنابراین از خود می پرسد که آیا راهی برای تغییر نحوه نمایش برنامه ها هنگام کلیک بر روی همه برنامه ها وجود دارد یا خیر.
ویندوز 7
در واقع، یک راه نسبتا آسان برای تغییر نحوه ظاهر شدن منوی همه برنامهها، زمانی که اساس آن منو را فهمیدید، وجود دارد. به اندازه کافی جالب توجه است که اساس یک سلسله مراتب پوشه است. هر پوشه ای که در منوی همه برنامه ها ظاهر می شود مربوط به یک پوشه در سیستم شما است و هر مورد در منو مربوط به یک فایل درون آن پوشه ها است. ترفند این است که بدانید آن پوشه ها و فایل ها در کجا قرار دارند.
ساده ترین راه برای رسیدن به مکان مناسب این است که به سادگی روی منوی Start کلیک کنید و سپس روی All Programs کلیک راست کنید. ویندوز یک منوی زمینه را نمایش می دهد و دو گزینه در آن منوی زمینه در منوی همه برنامه ها نقش دارند:
- باز کن. این گزینه برنامه ها و پوشه هایی را نشان می دهد که فقط برای حساب کاربری وارد شده در حال حاضر در دسترس هستند. (این تو هستی، درسته؟)
- همه کاربران را باز کنید. این گزینه نشان دهنده برنامه ها و پوشه هایی است که در دسترس همه کاربران سیستم شما هستند.
وقتی یکی از گزینه ها را انتخاب می کنید، ویندوز یک پوشه Start Menu را باز می کند. (ادامه دهید؛ هر دو را باز کنید. شما نیز ممکن است، زیرا در واقع می خواهید از هر دو گزینه در تلاش های سازمانی خود استفاده کنید.) آیتم های موجود در پوشه منوی شروع، نشان دهنده برخی از مواردی هستند که با کلیک بر روی منوی استارت ظاهر می شوند. روی پوشه Programs دابل کلیک کنید و مواردی را مشاهده خواهید کرد که در منوی All Programs ظاهر می شوند. اگر هر دو پوشه Programs را باز دارید (وقتی هم Open و هم Open All Users را انتخاب کنید قابل دسترسی است)، ترکیبی از آنچه در هر دو پوشه ظاهر می شود نشان دهنده همه مواردی است که در منوی All Programs ظاهر می شوند.
اکنون که متوجه شدید موارد موجود در منوی همه برنامه ها در کجا ذخیره می شوند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنچه را که در پوشه ها ظاهر می شود سازماندهی کنید. میتوانید زیرپوشههای جدیدی ایجاد کنید، زیرپوشههای موجود را تغییر نام دهید (نام پوشههای برنامهها را تغییر ندهید)، و فایلها را بین پوشهها منتقل کنید. با انجام این کار، تغییرات بلافاصله در منوی همه برنامه ها منعکس می شود.
ویندوز 10
کاربران ویندوز 10 هنوز هم می توانند به منوی استارت دسترسی داشته باشند، اما نسبت به نسخه ویندوز 7 کاملاً تغییر کرده است. وقتی روی دکمه Start (آیکون ویندوز) کلیک می کنید، همه برنامه ها در منوی Start باز می شوند. همه برنامهها فهرستی بر اساس حروف الفبا (در سمت چپ منوی استارت) از تمام برنامههای ویندوز و برنامههای دسکتاپ نصبشده در ویندوز 10 را نمایش میدهند. متوجه خواهید شد که برخی از برنامهها در پوشههایی مانند لوازم جانبی ویندوز با پوشه گروهبندی میشوند. نام در لیست حروف الفبا
در سمت راست لیست همه برنامهها، کاشیهای زنده را خواهید دید که ممکن است برخی از آنها در گروههایی مرتب شوند. (شکل 1 را ببینید.)
شکل 1. لیست همه برنامه ها و کاشی ها.
ساده ترین راه برای سازماندهی کاشی های خود ایجاد یک گروه است. این کار را با کشیدن یک برنامه از لیست همه برنامه ها به جایی که می خواهید یک گروه در قسمت کاشی ایجاد کنید، انجام دهید. نشانگر ماوس را بالای کاشی قرار دهید و روی Name Group کلیک کنید. کادری نمایش داده می شود که در آن می توانید نام مورد نظر گروه را تایپ کنید. برای سازماندهی بیشتر برنامهها، به سادگی برنامههای بیشتری را در گروه بکشید و رها کنید یا گروههای دیگری ایجاد کنید.
همچنین می توانید برنامه ها و برنامه های خود را از طریق پوشه Start Menu سازماندهی کنید. یکی از راههای باز کردن پوشه منوی استارت این است که «This PC» (بدون نقل قول) را در کادر جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید . Start Menu را در کادر جستجوی Search This PC تایپ کرده و Enter را فشار دهید . پس از اتمام جستجو، روی پوشه Start Menu دوبار کلیک کنید تا پوشه باز شود. (شکل 2 را ببینید.)
شکل 2. پوشه Start Menu.
بر روی پوشه Programs دوبار کلیک کنید تا پوشه ها و برنامه های بیشتری را که روی سیستم ویندوز 10 شما نصب شده است نمایش دهید. همانند پوشه Start Menu در ویندوز 7، میتوانید آنچه را که در پوشهها ظاهر میشود سازماندهی کنید، زیرپوشههای جدید ایجاد کنید، زیرپوشههای موجود را تغییر نام دهید و فایلها را بین پوشهها منتقل کنید.
به یاد داشته باشید که هیچ راه درست یا غلطی برای سازماندهی منوی همه برنامه ها وجود ندارد. در واقع، نحوه سازماندهی آن کاملاً به شما و ترجیحات شما در نحوه کار با رایانه بستگی دارد.