ابزارهای مدیریتی مجموعه ای از برنامه های کاربردی هستند که شما از آنها برای مدیریت سیستم خود استفاده می کنید. آنها شامل برنامه هایی هستند که به شما امکان می دهند درایو دیسک خود را مدیریت کنید، دستگاه ها را مدیریت کنید، تنظیمات امنیتی را تنظیم کنید و غیره.
اگر تصور می کنید اغلب از چنین ابزارهایی استفاده کنید، ممکن است بخواهید آنها را در منوی استارت یا صفحه شروع نمایش دهید. با این حال، نحوه انجام کار به نسخه ویندوزی که استفاده می کنید بستگی دارد.
ویندوز 7
برای افزودن گزینه Administrative Tools به منوی Start ویندوز 7 مراحل زیر را دنبال کنید:
شکل 1. تب Start Menu در کادر محاوره ای Taskbar و Start Menu Properties.
شکل 2. گروه System Administrative Tools از منوی Start.
- روی Start کلیک راست کنید تا منوی زمینه نمایش داده شود.
- از منوی Context گزینه Properties را انتخاب کنید. ویندوز کادر محاوره ای Taskbar و Start Menu Properties را نمایش می دهد.
- مطمئن شوید که تب Start Menu نمایش داده شده است. (شکل 1 را ببینید.)
- روی دکمه Customize کلیک کنید. ویندوز کادر محاوره ای Customize Start Menu را نمایش می دهد.
- به پایین بروید تا گروهی را ببینید که ابزارهای مدیریتی سیستم را کنترل می کند. (شکل 2 را ببینید.)
- روی دکمه رادیویی وسط کلیک کنید و پیوند Administrative Tools را فعال کنید تا در منوی Start ظاهر شود.
- برای بستن کادرهای محاوره ای باز روی OK کلیک کنید.
ویندوز 8
برای افزودن گزینه Administrative Tools به صفحه شروع در سیستم ویندوز 8، این مراحل را دنبال کنید:
شکل 3. انتخاب برای نمایش ابزارهای مدیریتی.
- مطمئن شوید که صفحه شروع نمایش داده می شود. (به عبارت دیگر، این مراحل را از دسکتاپ انجام ندهید.)
- Win+C را فشار دهید . ویندوز نوار Charms را در سمت راست صفحه نمایش می دهد.
- روی دکمه تنظیمات کلیک کنید. ویندوز پنجره وظیفه تنظیمات را نمایش می دهد.
- روی گزینه Tiles کلیک کنید. ویندوز دو گزینه را در قسمت وظیفه نمایش می دهد. (شکل 3 را ببینید.)
- روی نوار لغزنده Show Administrative Tools کلیک کنید. باید به بله تغییر کند.
- روی صفحه شروع کلیک کنید، در هر جایی به جز در پنجره کار. پنجره وظیفه ناپدید می شود.
به زودی متوجه خواهید شد که تعداد کاشی ها در صفحه شروع افزایش می یابد. آنچه اضافه کرده اید ابزارهای مدیریتی است. اکنون می توانید به دلخواه از ابزارها استفاده کنید.
ویندوز 10
برای افزودن گزینه Administrative Tools به منوی Start در ویندوز 10، مراحل زیر را دنبال کنید:
- کنترل پنل را نمایش دهید.
- روی گزینه System and Security کلیک کنید.
- کمی به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Administrative Tools راست کلیک کنید. ویندوز یک منوی زمینه را نمایش می دهد.
- پین برای شروع را انتخاب کنید.
- کنترل پنل را ببندید.
اکنون گزینه Administrative Tools به صورت کاشی در منوی استارت شما ظاهر می شود. با کلیک بر روی آن پنجره آشنای Administrative Tools در سیستم شما باز می شود. (شکل 4 را ببینید.)
شکل 4. ابزارهای مدیریتی در منوی استارت ویندوز 10.