برای ایجاد یک فایل PDF در نسخه های قدیمی ویندوز، باید یک درایور چاپگر مخصوص یا یک ابزار شخص ثالث را نصب کنید که ساخت فایل PDF را برای شما انجام می دهد. در حالی که هنوز هم میتوانید این مسیر را با ویندوز 10 طی کنید، جالب است بدانید که مایکروسافت بالاخره یک قابلیت داخلی برای ایجاد PDF با استفاده از قابلیتهای چاپ هر برنامه کاربردی در نظر گرفته است.
برای مثال، اگر از مایکروسافت ورد استفاده میکنید، میتوانید با دنبال کردن این مراحل به راحتی یک PDF از سند خود ایجاد کنید:
- سندی را که می خواهید به عنوان پایه فایل PDF خود استفاده کنید باز کنید.
- Ctrl+P را فشار دهید تا گزینه های چاپ نمایش داده شود.
- با استفاده از لیست کشویی Printer، Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید. (در اصل، این به ویندوز می گوید که از درایور چاپگر داخلی استفاده کند که فایل PDF شما را ایجاد می کند.)
- روی دکمه Print کلیک کنید. ویندوز از شما می پرسد که کجا می خواهید فایل PDF را ذخیره کنید.
- یک مکان و نام برای فایل PDF که در حال ایجاد آن هستید مشخص کنید.
- روی دکمه Save کلیک کنید. فایل پی دی اف تولید شده و در دیسک ذخیره می شود و پس از آن به Word برگردانده می شوید.
ایجاد PDF در سایر برنامه ها نیز به همین راحتی است. به عنوان مثال، در اینجا نحوه انجام این کار در Notepad آورده شده است:
شکل 1. کادر محاوره ای Print.
- Ctrl+P را فشار دهید . Notepad کادر محاوره ای Print را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- در چاپگرهای نشان داده شده در بالای کادر محاوره ای، Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید.
- روی دکمه Print کلیک کنید. ویندوز کادر محاوره ای Save Print Output As را نمایش می دهد.
- با استفاده از ابزارهای موجود در کادر محاوره ای، یک مکان و نام برای فایل PDF که در حال ایجاد آن هستید، مشخص کنید.
- روی دکمه Save کلیک کنید. فایل PDF تولید و در دیسک ذخیره می شود و پس از آن به Notepad بازگردانده می شوید.
کار تمام است—سازنده PDF داخلی مانند هر درایور چاپگر دیگری در ویندوز رفتار میشود، و شما میتوانید از این انعطافپذیری برای ایجاد PDF از تقریباً هر چیزی که میتواند چاپ کند، بدون نصب نرمافزار اضافی استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که اگر بعداً می خواهید روی یک چاپگر معمولی چاپ کنید، باید بررسی کنید که برنامه شما خروجی را به درایور چاپگر مناسب ارسال می کند.