لیست های پرش یک افزودنی عالی بود که در ویندوز 7 معرفی شد و هنوز در ویندوز 10 وجود دارد. آنها به طور پیش فرض فعال هستند بنابراین، برای مثال، اگر در حال ویرایش اسناد Microsoft Word بوده اید، می توانید به Start بروید، کلیک راست کنید. در برنامه Word خود، لیستی از فایل هایی که اخیراً ویرایش کرده اید را مشاهده خواهید کرد.
شما می توانید لیست های پرش را برای مطابقت با خواسته های خود فعال یا غیرفعال کنید. برای این کار به Start | بروید تنظیمات و روی Personalization کلیک کنید . در سمت چپ پنجره ایجاد شده، روی Start کلیک کنید . به پایین بروید و یک نوار لغزنده روشن/خاموش برای لیست های پرش مشاهده خواهید کرد: (شکل 1 را ببینید.)
شکل 1. روشن و خاموش کردن لیست های پرش.
با روشن بودن این تنظیم، هنگام کلیک راست بر روی یک برنامه از منوی استارت، هنگامی که روی یک برنامه باز در نوار وظیفه کلیک راست می کنید، و همچنین در دسترسی سریع در فایل اکسپلورر، لیست های پرش را مشاهده خواهید کرد. اگر آن را خاموش کنید، لیست های پرش ظاهر نمی شوند.