هنگامی که از رایانه ای استفاده می کنید که توسط چندین نفر به اشتراک گذاشته می شود، مانند اعضای یک خانواده، زمانی که صحبت از جدا نگه داشتن اطلاعات وب از سایر کاربران به میان می آید، می تواند مشکل ساز باشد. برای کمک به خصوصی نگه داشتن اطلاعات حساس - اطلاعاتی مانند گذرواژهها، سابقه، اطلاعات پرداخت و موارد دیگر- Edge Chromium چیزی را که «نمایهها» مینامد فعال کرده است. نمایهها اجازه میدهند تا حسابهایی در مرورگر راهاندازی شوند که همه اطلاعات حساس را بدون نیاز به راهاندازی حسابهای کاربری جدید ویندوز ایمن نگه میدارند.
وقتی برای اولین بار Edge Chromium را راه اندازی می کنید، یک نمایه پیش فرض به طور خودکار برای شما تنظیم می شود. با استفاده از تنظیمات مرورگر، می توانید پروفایل های اضافی ایجاد کنید. هنگامی که یک نمایه ایجاد میکنید، دو نوع نمایه برای انتخاب دارید: آنلاین (مانند حساب مایکروسافت یا محل کار/مدرسه که دادههای شما را همگامسازی میکند) یا محلی (که دادههای شما را در دستگاه محلی نگه میدارد).
برای تنظیم یک نمایه محلی، مراحل زیر را دنبال کنید:
شکل 1. نماد کشویی Microsoft Edge Chromium People.
- کلید Windows را فشار دهید و (بدون نقل قول) "Edge" را تایپ کنید، سپس Enter را فشار دهید . با این کار مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم راه اندازی می شود. اگر برنامه را پین کرده اید، می توانید روی پین نیز کلیک کنید.
- روی نماد People در نوار ابزار بالای مرورگر کلیک کنید. یک پنجره کشویی ظاهر می شود که نمایه پیش فرض و برخی از گزینه ها را نشان می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- روی گزینه Add a Profile کلیک کنید. کشویی تغییر می کند تا منوی کشویی Add Profile را با دو گزینه نشان دهد: افزودن یا لغو.
- روی گزینه Add کلیک کنید. این یک پنجره مرورگر را با یک اعلان باز می کند که به شما امکان می دهد وارد شوید یا تأیید کنید.
- روی تایید کلیک کنید. نمایه جدید شما ایجاد شد. می توانید با کلیک مجدد روی نماد افراد (همانطور که در مرحله 2 انجام دادید) این را مشاهده کنید و خواهید دید که از Edge Chromium با استفاده از نمایه جدید استفاده می کنید.
برای تنظیم نمایه آنلاین، مراحل زیر را دنبال کنید:
- مراحل 1 تا 4 در بالا را تکرار کنید.
- روی "ورود به سیستم برای همگام سازی داده ها" کلیک کنید. با این کار یک کادر محاوره ای ورود به سیستم با دو گزینه ورود به سیستم باز می شود: با یک "حساب مایکروسافت" یا "حساب کار یا مدرسه" وارد شوید. در این مثال روی گزینه Microsoft Account کلیک می کنیم که کادر ورود به سیستم باز می شود.
- ایمیل، تلفن یا اطلاعات اسکایپ حساب مایکروسافت (یا ایجاد یک) را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. سپس از شما رمز عبور خواسته می شود.
- رمز عبور حساب مایکروسافت خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. ویندوز به شما اطلاع میدهد که اطلاعات بین همه دستگاههایی که از همان لاگین مایکروسافت استفاده میکنند همگامسازی میشود.
- روی Next کلیک کنید. مایکروسافت شروع به همگام سازی اطلاعات می کند. (بسته به سرعت اتصال اینترنت شما ممکن است کمی طول بکشد.) سپس صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که از شما می پرسد آیا می خواهید اطلاعات را بین دستگاه ها همگام سازی کنید.
- بله یا خیر (با استفاده از کلید) را انتخاب کنید و سپس روی Next کلیک کنید. سپس از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید تاریخچه مرور خود را با ویندوز به اشتراک بگذارید.
- بله یا خیر (با استفاده از کلید) را انتخاب کنید و سپس روی تأیید کلیک کنید. صفحه بسته میشود و میبینید که با دیدن عکس حساب خود در نماد افراد در نوار ابزار، وارد حساب خود شدهاید.
مهم است که به یاد داشته باشید که می توانید به دلخواه بین این پروفایل ها جابجا شوید. از یک کاربر رمز عبور خواسته نخواهد شد. اگر شما
really
اگر بخواهید چیزها را بین کاربران محرمانه نگه دارید، باید از حساب های کاربری جداگانه ویندوز استفاده کنید. یکی از دلایل عالی برای استفاده از نمایه ها، جدا نگه داشتن اطلاعات مرور کاری شما از اطلاعات مرور شخصی شما است.