در نسخههای قبلی Word (قبل از Word 2007) میتوانستید کلید Shift را در حالی که روی منوی File کلیک میکنید، نگه دارید ، و Word به کمک دستور Save را به Save All و فرمان Close را به Close All تغییر میدهد. در Word 2007 و نسخه های بعدی اینطور نیست. دیگر یک منوی File وجود ندارد که روی آن کلیک کنید.
این تغییر، بسیاری از افراد را در یک ابهام قرار داد - اگر در یک زمان با اسناد زیادی کار می کنید، چگونه می توانید تمام اسناد خود را ببندید یا ذخیره کنید؟ در صورت تمایل می توانید به سادگی از Word خارج شوید. در این فرآیند، هر سند باز که بدون تغییر باشد بسته میشود و از شما خواسته میشود اسنادی را که تغییراتی دارند ذخیره کنید. (اگر تمام اسناد موجود در نوار وظیفه ویندوز را انتخاب کنید، راست کلیک کرده و دستور بستن وظایف را انتخاب کنید، همینطور است.)
خوشبختانه راه بهتر و راحت تری وجود دارد. دستورات ذخیره تمام اسناد شما یا بستن همه آنها هنوز در Word هستند. آنها به سادگی دفن می شوند و شما باید آنها را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کنید. این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. ناحیه نوار ابزار دسترسی سریع در کادر گفتگوی Word Options.
- کادر محاوره ای Word Options را نمایش دهید. (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس Word Options را کلیک کنید. در Word 2010 و نسخه های بعدی، تب File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- در سمت چپ کادر محاوره ای، روی Customize (Word 2007) یا Quick Access Toolbar (Word 2010 و نسخه های بعدی) کلیک کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- با استفاده از فهرست کشویی Choose Commands From، All Commands را انتخاب کنید.
- در لیست دستورات در سمت چپ کادر محاوره ای، دستور Close All را پیدا کرده و انتخاب کنید.
- روی دکمه Add کلیک کنید. دستور در لیست سمت راست کادر محاوره ای کپی می شود.
- در لیست دستورات در سمت چپ کادر محاوره ای، دستور Save All را پیدا کرده و انتخاب کنید.
- روی دکمه Add کلیک کنید. دستور در لیست سمت راست کادر محاوره ای کپی می شود.
- روی OK کلیک کنید.
دو دستور Close All و Save All اکنون باید در نوار ابزار دسترسی سریع در گوشه سمت چپ بالای پنجره برنامه ظاهر شوند.