ویژگی Track Changes در Word یک ابزار ویرایش عالی است، زیرا به شما امکان می دهد تغییرات ایجاد شده در یک سند را در طول زمان نشان دهید. یک ابزار مرتبط، نظرات، به شما امکان می دهد نظرات را به هر دلیلی در یک سند وارد کنید. ممکن است نخواهید تغییرات یا نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا اسنادی را که حاوی این نوع نشانه گذاری ها هستند چاپ کنید. در این صورت، Word شامل راهی است که میتوانید آن را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید این کار را انجام نمیدهید. این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. گزینه های حریم خصوصی کادر محاوره ای Trust Center.
- کادر محاوره ای Word Options را نمایش دهید. (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس Word Options را کلیک کنید. در Word 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- در سمت چپ کادر محاوره ای روی Trust Center کلیک کنید.
- روی دکمه Trust Center Settings کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Trust Center را نمایش می دهد.
- روی گزینههای حریم خصوصی در سمت چپ کادر محاورهای کلیک کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- مطمئن شوید که تیک هشدار قبل از چاپ، ذخیره یا ارسال فایلی که حاوی تغییرات یا نظرات پیگیری شده است انتخاب شده باشد.
- روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Trust Center بسته شود.
- بر روی Cancel کلیک کنید تا کادر گفتگوی Word Options بسته شود.
با انتخاب این کادر انتخاب، اگر بخواهید فایلی حاوی نظرات یا علامتهای تغییر را چاپ، ذخیره یا ایمیل کنید، Word یک هشدار نمایش میدهد. از آنجایی که نظرات و علائم تغییر در بسیاری از سازمان ها اطلاعات محرمانه تلقی می شوند، این گزینه در تب Security قرار دارد. (برخی افراد ممکن است فکر کنند که به برگه Track Changes یا تب Edit تعلق دارد.)
باید بدانید که انتخاب این گزینه تنها در صورتی یک کادر محاوره ای را نشان می دهد که با استفاده از گزینه های منو در Word، سند را ایمیل کنید. اگر Word را ببندید و سپس سند را به عنوان پیوست به یک پیام ایمیل ارسال کنید، هیچ هشداری ارائه نمی شود.