شما به سختی و طولانی روی طراحی صفحه خود کار کرده اید، از جمله چند جدول که درست هستند. سپس، نیاز به اضافه کردن متن بیشتری به یکی از جداول وجود دارد. نتیجه این است که متن موجود در یک سلول همه چیز دیگر را کمی پایین میآورد. اکنون کل طرح شما دور ریخته شده است. شما مشتاق راهی هستید که به طور خودکار اندازه متن را در یک سلول تنظیم کنید تا از بسته بندی و فشار دادن آن جلوگیری کنید.
Word یک گزینه داخلی ارائه می دهد که ممکن است این کار را انجام دهد. به سادگی این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. تب Cell از کادر محاوره ای Table Properties.
شکل 2. کادر محاوره ای گزینه های سلول.
- سلول یا سلول هایی را که می خواهید قالب بندی کنید انتخاب کنید.
- مطمئن شوید که زبانه Layout روبان نمایش داده می شود. (این برگه فقط در صورتی قابل مشاهده است که ابتدا مرحله 1 را انجام دهید.)
- روی ابزار Properties در گروه Table کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Table Properties را نمایش می دهد.
- تب Cell را انتخاب کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- بر روی دکمه Options کلیک کنید. Word کادر محاوره ای گزینه های سلول را نمایش می دهد. (شکل 2 را ببینید.)
- مطمئن شوید که کادر بررسی Fit Text انتخاب شده است.
- روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Cell Options بسته شود.
- روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Table Properties بسته شود.
کاری که Word انجام می دهد این است که اندازه ظاهری متن را کاهش می دهد تا همه چیز جا بیفتد. Word عرض متن را با "خراشیدن" (یک اصطلاح بسیار فنی) متن به صورت افقی، بدون تنظیم عمودی، کاهش می دهد.