آیا تا به حال هنگام تلاش برای چاپ یک سند، پیام های خطای گیج کننده دریافت می کنید؟ این می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص اگر فقط می خواهید یک سند کوچک را چاپ کنید و پیام خطا منطقی نیست.
دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود خطاها هنگام چاپ ظاهر شوند و مواردی که می توانید برای رفع مشکل بررسی کنید. یکی از مواردی که باید بررسی شود منابع سیستم موجود در هنگام بروز خطای چاپ است. منابع سیستم را می توان تخصیص داد و توسط یک برنامه خطاکار آزاد نشد - حتی زمانی که برنامه دیگر در حال اجرا نیست! یکی از راه های آزمایش این نوع مشکل این است که سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید و فوراً سند را چاپ کنید. اگر بدون مشکل چاپ شود، احتمالاً منابع سیستم کم مقصر است.
هرکسی که قبلاً در سیستمهای ویندوز با مشکل چاپگر روبرو بوده است، میداند که اولین چیزی که باید بررسی شود این است که مطمئن شوید آخرین و بهترین درایور چاپگر را نصب کردهاید. شما می توانید این موضوع را با یک سفر سریع به وب سایت سازنده چاپگر تأیید کنید. همچنین باید مطمئن شوید که کادر محاورهای ویژگیهای چاپگر (که تنظیمات اعمال شده در درایور چاپگر را نشان میدهد) دارای تنظیماتی است که با قابلیتهای واقعی چاپگر شما مطابقت دارد. برای مثال، همیشه باید مطمئن شوید که تنظیمات حافظه چاپگر در کادر محاورهای Properties با مقدار واقعی حافظهای که در چاپگر خود نصب کردهاید مطابقت داشته باشد.
همچنین ممکن است گرافیک داخل سند باعث ایجاد مشکل شده باشد. این می تواند درست باشد اگر تعداد زیادی گرافیک مرتبط یا پیچیده وجود داشته باشد. (اگر گرافیک ها پیوند داده شده باشند، به اندازه سند بزرگتر کمک نمی کنند زیرا فقط یک پیوند ذخیره می شود، اما بر اندازه فایل ارسال شده به چاپگر تأثیر می گذارد.) برای آزمایش این موضوع، چاپ گرافیک را خاموش کنید. و سعی کنید سند را چاپ کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید چاپ گرافیکی را خاموش کنید:
شکل 1. گزینه های چاپ در کادر محاوره ای Word Options.
- کادر محاوره ای Word Options را نمایش دهید. (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس Word Options را کلیک کنید. در Word 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- در سمت چپ کادر محاوره ای روی Advanced کلیک کنید.
- در میان گزینه ها حرکت کنید تا قسمت Print را ببینید. (شکل 1 را ببینید.)
- مطمئن شوید که چک باکس Use Draft Quality انتخاب شده باشد.
- روی OK کلیک کنید.
همچنین ممکن است مشکل در پوشه موقت استفاده شده توسط Word باشد. به عنوان مثال، اگر فایلهای موقت در C:TEMP در سیستم شما ذخیره میشوند، باید از همه برنامهها خارج شوید و محتویات پوشه را بررسی کنید. برای پوشه آسان است که با فایل های موقت قدیمی که دیگر مورد نیاز نیستند، پر شود. فایل ها را انتخاب کنید و آنها را حذف کنید، در نتیجه بخش بزرگی از فضای دیسک را در سیستم خود آزاد کنید. این می تواند به رفع برخی از مشکلات چاپ کمک کند.
اگر مشکل چاپ با یک سند باشد، ممکن است به این دلیل باشد که خود سند آسیب دیده است. از آنجایی که اسناد آسیب دیده ذاتاً ناپایدار هستند، می توانند پیام های خطایی ایجاد کنند که به مشکل واقعی مربوط نمی شود. در این صورت، باید اطلاعات موجود در سند را به بهترین شکل ممکن بازیابی کنید و از شر سند متخلف خلاص شوید. می توانید از این مقاله پایگاه دانش کمکی در این زمینه بیابید: