Word طیف گسترده ای از اطلاعات را در رابطه با یک سند حفظ می کند. بیشتر این اطلاعات را می توانید با کلیک بر روی گزینه Properties از منوی File مشاهده کنید.
Word همچنین زمینه های مختلفی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد این "اطلاعات نگهداری شده" را در سند خود درج کنید. به عنوان مثال، می توانید از فیلد FILESIZE برای درج اندازه فایل سند خود، در بایت استفاده کنید.
علاوه بر فیلدهای جداگانه برای درج اطلاعات سند، Word همچنین فیلد INFO را فراهم می کند که می تواند بسیاری از همان اطلاعات را درج کند. برای اینکه ببینید چه اطلاعاتی را میتوانید برای درج آن استفاده کنید، این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای Field.
- نقطه درج خود را در جایی که می خواهید فیلد درج شود، قرار دهید.
- مطمئن شوید که زبانه Insert روبان نمایش داده می شود.
- روی ابزار Quick Parts در گروه Text کلیک کنید. Word تعدادی گزینه را نشان می دهد که از بین آنها باید Field را انتخاب کنید. Word کادر محاوره ای Field را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- با استفاده از لیست کشویی دسته بندی ها، اطلاعات سند را انتخاب کنید.
- در لیست نام فیلدها، اطلاعات را انتخاب کنید.
به طیف گسترده ای از اطلاعاتی که می توانید از فیلد INFO برای درج آن استفاده کنید توجه کنید. با این حال، چرا از فیلد INFO در اولویت برای فیلد دیگری استفاده می کنید که می تواند همان اطلاعات را درج کند؟
پاسخ این است که در بیشتر موارد شما این کار را نمی کنید. فیلد INFO به سادگی به عنوان یک راه جایگزین برای انجام همان کار عمل می کند. با این حال، یک مورد وجود دارد که در آن قسمت INFO ضروری است. این فیلد به شما امکان می دهد محتویات برخی از ویژگی های سند را درست در داخل فیلد به روز کنید. اگر از فیلد INFO با انواع اطلاعات خاصی استفاده میکنید، میتوانید آرگومان دیگری به فیلد خود اضافه کنید و Word ویژگی را بهروزرسانی میکند. یک مثال ساده به شرح زیر است:
{ INFO Comments "These are mine" }
این فیلد باعث می شود که ویژگی سند نظرات به "اینها مال من هستند" به روز شود. می توانید از فیلد INFO برای به روز رسانی هر یک از ویژگی های سند زیر (انواع اطلاعات) استفاده کنید: نویسنده، نظرات، کلمات کلیدی، موضوع و عنوان.