ایجاد سوال
dark_mode
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
22 visibility
موضوع: آفیس توسط:
جوآن مایل است از ویژگی ترجمه Word استفاده کند، که در نسخه Word 2010 معرفی شده است، اما موفقیت چندانی کسب نکرده است. به زبان جدید (اسپانیایی) روی صفحه ظاهر نمی شود. او تعجب می کند که آیا ترفند خاصی برای استفاده از این ویژگی وجود دارد؟
هیچ ترفند خاصی وجود ندارد، اما مواردی وجود دارد که باید از وجود آنها اطمینان حاصل کنید تا ابزار ترجمه به درستی کار کند.
ابتدا، باید بدانید که تمام ترجمه ها در بخش Research انجام می شود. همانطور که شما تایپ می کنید در "زمان واقعی" انجام نمی شود. اگر از Word 2010 استفاده می کنید این مراحل را دنبال کنید:
  1. تب Review روبان را نمایش دهید و در گروه Proofing روی Research کلیک کنید. Word پنجره Research را در سمت راست سند شما نمایش می دهد.
  2. در بخش Research، از لیست کشویی برای انتخاب ترجمه استفاده کنید. صفحه نمایش در بخش Research برای منعکس کننده انتخاب شما اصلاح شده است.
  3. با استفاده از لیست‌های کشویی «از» و «به» (پس از مرحله 2 قابل مشاهده است)، زبان‌هایی را که می‌خواهید از و به آن ترجمه کنید، مشخص کنید.
  4. در متن سند خود، عبارت کلمه ای را که می خواهید ترجمه کنید انتخاب کنید.
  5. وقتی روی کلمه یا عبارت انتخابی کلیک می کنید، کلید Alt را نگه دارید . این انتخاب را در کادر Search For در قسمت Research کپی می کند و ترجمه آن کلمه یا عبارت در کادر نشان داده می شود.
اگر از Word 2013 استفاده می کنید این مراحل را دنبال کنید:
  1. تب Review روبان را نمایش دهید و در گروه زبان روی Translate کلیک کنید.
  2. روی Translate Selected Text کلیک کنید. Word پنجره Research را در سمت راست سند شما با ترجمه از قبل انتخاب شده نشان می دهد.
  3. در بخش Research، از لیست‌های کشویی «از» و «به» برای تعیین زبان‌هایی که می‌خواهید از و به آن ترجمه کنید، استفاده کنید.
  4. در متن سند خود، متنی را که می خواهید ترجمه کنید انتخاب کنید. ترجمه در کادر مترجم مایکروسافت در بخش Research نمایش داده می شود.
  5. روی Insert کلیک کنید. Word متن ترجمه شده را در داخل سند شما نمایش می دهد.
اگر از Word 2016 یا نسخه جدیدتر استفاده می کنید، این مراحل را دنبال کنید:
  1. تب Review روبان را نمایش دهید و روی ابزار Language و سپس Translate کلیک کنید.
  2. روی Translate Selection کلیک کنید. Word صفحه مترجم را نمایش می دهد. (ممکن است پس از کلیک بر روی گزینه Translate، پنجره ای روی صفحه ظاهر شود که از شما می خواهد خدمات ترجمه را روشن کنید. در این صورت، روی دکمه "روشن کردن" کلیک کنید و Word صفحه مترجم را نمایش می دهد.)
  3. در پنجره مترجم، از لیست‌های کشویی «از» و «به» برای تعیین زبان‌هایی که می‌خواهید از و به آن ترجمه کنید، استفاده کنید.
  4. در متن سند خود، متنی را که می خواهید ترجمه کنید انتخاب کنید. متن انتخاب شده و ترجمه در کادرهای To و From مربوطه در پنجره Translator نمایش داده می شود.
  5. روی Insert کلیک کنید. Word متن ترجمه شده را در داخل سند شما نمایش می دهد.
ترجمه توسط Word انجام می شود که کلمه یا عبارت شما را از طریق اینترنت به یک سرویس ترجمه ارسال می کند و سپس ترجمه را دریافت می کند و نمایش می دهد. کیفیت ترجمه به عوامل زیادی بستگی دارد، اما عاقلانه است که هرگز کورکورانه به ترجمه انجام شده توسط یک برنامه کامپیوتری اعتماد نکنید. (به این فکر کنید که چگونه دستورالعمل‌های نویسه‌گردانی شده برای دستگاه‌های الکترونیکی - مانند تلفن هوشمند - برای شما به نظر می‌رسد. احتمالاً ترجمه ماشینی برای یک خواننده بومی اینگونه است.)
همچنین می‌توانید با مطالعه این مقاله درباره ترجمه در یکی از سایت‌های مایکروسافت از آن بهره ببرید:
اگر خواستی، با این لینک از ما حمایت کن

پاسخ شما

looks_5نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
عدد چهار رقمی در تصویر را وارد کنید

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
اگر حساب گوگل دارید به راحتی وارید شوید

0 پاسخ وجود دارد

سوال مشابهی یافت نشد

برای دسترسی راحت به مطالب سایت ، اپلیکیشن سایت را نصب کنید
و لطفا بعد از نصب امتیاز دهید. با تشکر از حمایت شما

23.2k سوال

8.5k پاسخ

613 دیدگاه

10.8k کاربر

246 نفر آنلاین
0 عضو و 246 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 6015
بازدید دیروز: 13001
بازدید کل: 19460311
...