Word دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد تمام خطوط یک سند را شماره گذاری کنید. با این حال، برخی از اطلاعات به عنوان یک امر طبیعی شماره گذاری نمی شوند. به عنوان مثال، گرافیک ها شماره گذاری نمی شوند و اطلاعات درون جعبه های متن نیز شماره گذاری نمی شوند. Word همچنین پاورقی ها یا پایان نامه ها یا اطلاعات درون جداول را شماره گذاری نمی کند.
این آخرین مورد - جداول - است که ممکن است برای برخی از اسناد مشکل ایجاد کند. جداول به طور گسترده ای برای سازماندهی و ارائه اطلاعات در یک صفحه استفاده می شود. بسیاری از مردم از جداول برای قرار دادن متن معمولی استفاده می کنند، نه فقط مطالب جدولی. اگر از جداول زیادی در اسناد خود استفاده میکنید، بهویژه برای ارائه متن معمولی، ممکن است کاربرد شمارههای خطوط را در سند حذف کنید.
راه حل واضح برای متن در جداول بدون شماره خطوط این است که متن را از جداول خارج کنید. این پیشنهاد آنقدرها هم که به نظر می رسد بیهوده نیست. اگر از جداول برای سازماندهی ساده دو ستون داده استفاده می کنید، اغلب می توانید اطلاعات را با استفاده از متن معمولی با تب هایی که ستون های شما را تعریف می کنند، سازماندهی کنید. اطلاعات جدولی پیچیدهتر را نیز میتوان با استفاده از رویکردهای خلاقانهتر که نیازی به جداول ندارند، قالببندی کرد. (رویکرد دقیق به نوع اطلاعات و نحوه ارائه آن بستگی دارد.)
اگر تبدیل جداول خود به معادل های متنی معمولی گزینه ای نیست، گزینه های شما محدود است. هیچ کلید یا تنظیماتی وجود ندارد که بتوانید از آنها برای اجبار کردن شماره خطوط در جداول استفاده کنید. با این حال، می توانید از رویکردی که مایکروسافت در برخی از جادوگران سند خود استفاده کرده است استفاده کنید - یک کادر متنی ایجاد کنید که در سرصفحه هر صفحه گنجانده شده است. جعبه متن طول صفحه را افزایش می دهد و یک سری فیلدهای SEQ در آن وجود دارد که اعداد خطوط را "شبیه سازی" می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که ارتفاع خط استفاده شده در کادر متن دقیقاً با ارتفاع خطوط استفاده شده در سند اصلی، از جمله ارتفاع خطوط استفاده شده در جداول، مطابقت دارد. بدیهی است که این رویکرد به آزمایشهای آزمون و خطا نیاز دارد تا مطمئن شوید نتایج دلخواه را دریافت میکنید.