Word انواع اطلاعات مربوط به اسناد شما را ردیابی می کند. اگر می دانید کجا باید نگاه کنید، می توانید به سرعت بسیاری از آن اطلاعات را نمایش دهید. به عنوان مثال، اگر میخواهید به سرعت تعداد کاراکترها، کلمات، خطوط، پاراگرافها و صفحات سند خود را تعیین کنید، میتوانید تب Review نوار را نمایش دهید و بر روی ابزار Word Count در گروه Proofing کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Word Count را نمایش می دهد و به سرعت آمار مربوط به سند را محاسبه می کند. (اگر روی یک سند بزرگ یا پیچیده کار می کنید، محاسبات ممکن است زمان کوتاهی ببرد.) (شکل 1 را ببینید.)

شکل 1. کادر محاوره ای Word Count.
توجه داشته باشید که در پایین کادر محاورهای یک چک باکس وجود دارد که نشان میدهد آیا Word باید اطلاعاتی را در پانوشتها و یادداشتهای پایانی را در محاسبات خود لحاظ کند یا خیر. شما باید این گزینه را به دلخواه انتخاب کنید. پس از اتمام مشاهده آمار، روی دکمه Close کلیک کنید.