جری به طور معمول نیاز به کار با اسناد طولانی (شاید 30 صفحه) دارد، جایی که باید ترتیب پاراگراف ها را در سند تغییر دهد. او فکر می کند که آیا راهی وجود دارد که بتواند ترتیب همه پاراگراف ها را به راحتی معکوس کند، به طوری که آخرین پاراگراف اول و اولین پاراگراف آخر باشد.
اگر فقط لازم است این کار را یک یا دو بار انجام دهید، ساده ترین روش مرتب کردن پاراگراف ها خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید هر پاراگراف به ترتیب با یک عدد سه رقمی شروع می شود. سپس، تمام پاراگراف ها را انتخاب کنید و آنها را همانطور که معمولاً پاراگراف ها را مرتب می کنید - به ترتیب نزولی - مرتب کنید و کاملاً آماده خواهید بود.
مشابه این روش، می توانید از Excel برای کمک به مرتب سازی استفاده کنید. اگر پاراگرافهای شما نسبتاً کوتاه باشند، این به خوبی کار میکند:
- مطمئن شوید که Word و Excel هر دو باز هستند. Word باید حاوی سندی باشد که میخواهید پاراگرافهای آن را مرتب کنید و اکسل باید حاوی یک کاربرگ خالی باشد.
- در Word، Ctrl+A را فشار دهید تا کل سند انتخاب شود.
- Ctrl+C را فشار دهید . این پاراگراف ها را در کلیپ بورد کپی می کند.
- در اکسل، سلول B1 را انتخاب کنید.
- Ctrl+V را فشار دهید . این همه پاراگراف ها را در ستون B قرار می دهد.
- ستون A را با یک سری اعداد متوالی برای هر تعداد ردیف که لازم است پر کنید. اکسل چندین راه برای انجام این کار به راحتی ارائه می دهد. فقط مطمئن شوید که ستون A حاوی مقادیر واقعی باشد نه فرمول.
- سلول A1 را انتخاب کنید.
- تب Data روبان را نمایش دهید.
- روی فلش رو به پایین در کنار ابزار مرتب سازی کلیک کنید و سپس روی Descending کلیک کنید. اکسل ستون های A و B را دوباره ترتیب می دهد. پاراگراف های شما اکنون به ترتیب معکوس هستند.
- سلول B1 را انتخاب کنید.
- Shift + Ctrl + فلش رو به پایین را فشار دهید . اکنون همه پاراگراف های شما باید انتخاب شوند.
- Ctrl+C را فشار دهید . این پاراگراف ها را در کلیپ بورد کپی می کند.
- به Word برگردید. همه پاراگراف های سند باید هنوز انتخاب شوند.
- با استفاده از Paste Special، فقط متن را جایگذاری کنید. (اگر این کار را انجام ندهید، در نهایت یک جدول اکسل در سند خود خواهید داشت.)
نقطه ضعف این روش این است که شما هیچ قالب بندی را در متن خود حفظ نمی کنید؛ در ترجمه بین اکسل و ورد از بین می رود. اگر می خواهید قالب بندی را حفظ کنید، باید مرتب سازی را در Word انجام دهید (همانطور که قبلا توضیح داده شد). ، یا برای انجام مرتبسازی باید به یک ماکرو تکیه کنید. اگر مرتباً نیاز به انجام این نوع پردازش اسناد دارید، رویکرد کلان نیز ایده خوبی است.
Sub ReveresParagraphs()
Dim J As Long
Dim Source As Document
Set Source = ActiveDocument
Documents.Add
With Source
For J = .Paragraphs.Count To 1 Step -1
.Paragraphs(J).Range.Copy
Selection.Paste
Next J
End With
End Sub
این ماکرو یک سند جدید ایجاد می کند و سپس هر پاراگراف را به ترتیب معکوس از سند اصلی به سند جدید کپی می کند. هر قالب بندی موجود در سند منبع نیز باید در سند جدید کپی شود.