تیم یک کتاب کار اکسل دارد که سال ها از آن استفاده می کرد. حجم فایل تقریباً 18 مگابایت و شامل 22 کاربرگ است. بزرگترین کاربرگ به سلول HB2000 گسترش می یابد. اخیراً وقتی سعی می کند فایل را ذخیره کند، با خطای "Document Not Saved" مواجه می شود. او می تواند بدون مشکل سند را در Libre Office باز و ذخیره کند. او به این فکر می کند که چه چیزی می تواند باعث این مشکل شود و چگونه می تواند آن را برطرف کند.
ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا این مشکل رخ می دهد. بیشتر آنها مربوط به یک کتاب کار هستند که در داخل دچار نوعی مشکل فساد است. این بیشتر در کتابهای کاری که مدتها مورد استفاده قرار گرفتهاند و بزرگ و پیچیده هستند، رایجتر است - به نظر میرسد که همه این موارد در کتاب کار Tims صادق است.
چیزهایی وجود دارد که باید امتحان کنید. ابتدا سعی کنید از Save As استفاده کنید. کتاب کار را باز کنید و بلافاصله F12 را فشار دهید تا کادر محاوره ای Save As نمایش داده شود. مطمئن شوید که به کتاب کار یک نام جدید می دهید، که می تواند به سادگی اضافه کردن یک عدد در انتهای نام باشد. (به عنوان مثال، کتاب کار را به عنوان MyWorkbook2 یا MyWorkbook3 ذخیره کنید.) ذخیره کتاب کار به این روش باعث می شود اکسل بسیاری از اشاره گرهای داخلی را به روز کند که در غیر این صورت اذیت نمی شوند.
اگر کار نکرد، کتاب کار را به عنوان یک فایل XLSB ذخیره کنید. اطمینان حاصل کنید که از لیست کشویی Save As Type برای انتخاب Excel Binary Workbook (*.xlsb) به عنوان فرمت استفاده می کنید. فایلهای XLSB کوچکتر از فایلهای معمولی XLSX یا XLSM هستند، به این معنی که سریعتر بارگیری و ذخیره میشوند.
همچنین ممکن است بخواهید به نوعی سادهسازی کتاب کار خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، PivotTables را که دیگر به آن نیاز ندارید یا ستون های بلااستفاده در PivotTables که استفاده می کنید خلاص شوید. (PivotTables به دلیل استفاده از منابع اکسل بسیار بدنام هستند). همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که کتاب کار خود را به چندین کتاب کار تقسیم کنید.
برای برخی ایدههای بیشتر درباره نحوه عیبیابی خطاها هنگام ذخیره کتابهای کار، این مقاله پایگاه دانش را ببینید:
https://learn.microsoft.com/en-US/office/troubleshoot/excel/issue-when-save-excel-workbooks
اگر همچنان با کتاب کار مشکل دارید، تنها گزینه بازسازی آن است. این بدان معناست که شما با یک کتاب کار جدید شروع می کنید و تمام فرمول ها و داده های کتاب کار جدید را دوباره ایجاد می کنید. شما نمی توانید کاربرگ ها را از کارنامه قدیمی به کتاب جدید کپی کنید، زیرا ممکن است مشکلات را نیز کپی کنید. این می تواند یک روند دردناک باشد، اما اگر کتاب کار قدیمی واقعاً خراب باشد، ممکن است ضروری باشد.