ایجاد سوال
dark_mode
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
31 visibility
موضوع: آفیس توسط:

دن در حال تنظیم یک کاربرگ برای استفاده در شرکت خود است و به راهی برای محاسبه اولین روز کاری یک ماه تقویمی نیاز دارد. او می داند چگونه اولین روز یک ماه را محاسبه کند، اما آن روز ممکن است در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات باشد.

ساده ترین راه برای محاسبه اولین روز هفته یک ماه، استفاده از تابع WORKDAY به این صورت است:

=WORKDAY(EOMONTH(A1,-1), 1)

این فرمول اولین روز هفته از هر تاریخی را در سلول A1 پیدا می کند. تابع EOMONTH آخرین روز ماه قبل از تاریخ سلول A1 را برمی‌گرداند و سپس تابع WORKDAY اولین روز هفته در ماه بعد را برمی‌گرداند.

تابع به این صورت کنار هم قرار می گیرد (با استفاده از EOMONTH) زیرا WORKDAY کمی عجیب است. فرض بر این است که اولین پارامتر یک روز کاری معتبر است. این بدان معنی است که بررسی نمی کند که آیا تاریخ استفاده شده در پارامتر در هفته کاری دوشنبه تا جمعه قرار دارد یا خیر. با وادار کردن پارامتر به یک روز قبل از ماهی که می خواهید اولین روز کاری را در آن تعیین کنید و پارامتر دوم را روی 1 قرار دهید، تابع اولین روز هفته واقعی را برای ماه مورد نظر برمی گرداند.

تابع WORKDAY همچنین به شما اجازه می دهد تا به صورت اختیاری مشخص کنید که تعطیلات باید در نظر گرفته شود. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که فهرستی از تاریخ های تعطیلات را در یک محدوده سلولی تنظیم کنید و سپس آن محدوده را نامگذاری کنید. (نحوه نامگذاری یک محدوده در سایر شماره های ExcelTips مورد بحث قرار گرفته است .) اگر نامی مانند MyHolidays به محدوده بدهید، می توانید از نسخه زیر از فرمول استفاده کنید:

=WORKDAY(EOMONTH(A1,-1), 1, MyHolidays)

اگر می‌خواهید شروع روز کاری را برای هر ماه معین در سال محاسبه کنید، یک ترفند خوب است. فرض کنید سلول A1 حاوی یک سال است، مانند سال 2020، و سلول A2 حاوی یک عدد ماه، 1 تا 12 است، که نمایانگر ماهی است که می خواهید روز کاری آغازی برای آن باشد. سپس می توانید از این فرمول برای به دست آوردن تاریخ مورد نظر استفاده کنید:

=WORKDAY(DATE(A1,A2,0), 1, MyHolidays)

نحوه استفاده از تابع DATE در این فرمول، آخرین روز ماه قبل از ماه و سال مشخص شده در سلول های A2 و A1 را برمی گرداند. پارامتر دوم برای WORKDAY (1) سپس به روز کاری بعدی منتقل می شود. MyHolidays (مانند قبل) برای هر تعطیلاتی که ممکن است در آن ماه رخ دهد حساب می کند.

عملکرد WORKDAY برای تاریخ های داخل ایالات متحده به خوبی کار می کند، اما اگر به روزهای کاری در کشورهای دیگر نیاز داشته باشید، کمی سخت تر می شود. در این صورت، از تابع WORKDAY.INTL (که با اکسل 2010 معرفی شد) استفاده کنید تا ببینید آیا این کار را برای شما انجام می دهد یا خیر. در نحوه تعیین تعطیلات آخر هفته و تعطیلات بسیار انعطاف پذیرتر است.

اگر خواستی، با این لینک از ما حمایت کن

پاسخ شما

looks_5نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
عدد چهار رقمی در تصویر را وارد کنید

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
اگر حساب گوگل دارید به راحتی وارید شوید

0 پاسخ وجود دارد

سوال مشابهی یافت نشد

برای دسترسی راحت به مطالب سایت ، اپلیکیشن سایت را نصب کنید
و لطفا بعد از نصب امتیاز دهید. با تشکر از حمایت شما

23.2k سوال

8.5k پاسخ

613 دیدگاه

10.8k کاربر

165 نفر آنلاین
0 عضو و 165 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3641
بازدید دیروز: 13001
بازدید کل: 19457942
...