ایجاد سوال
dark_mode
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
28 visibility
موضوع: آفیس توسط:

با استفاده از قابلیت‌های مرتب‌سازی اکسل، می‌توانید مرتب‌سازی پیچیده کل لیست یا هر بخشی از یک لیست را انجام دهید. اگر می خواهید یک لیست کامل را مرتب کنید، فقط باید یک سلول را در لیست انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بخشی از یک لیست را مرتب کنید، باید ردیف‌هایی را که می‌خواهید مرتب شوند (باید به هم پیوسته باشند) انتخاب کنید.

image

شکل 1. کادر محاوره ای مرتب سازی.

image

شکل 2. کادر محاوره ای گزینه های مرتب سازی.

  1. تب Data روبان را نمایش دهید.
  2. بر روی ابزار Sort کلیک کنید. اکسل کادر محاوره ای مرتب سازی را نمایش می دهد. با استفاده از این کادر محاوره ای، مرتب سازی بر اساس معیارهایی که شما تعیین کرده اید انجام می شود. (شکل 1 را ببینید.)
  3. از منوی کشویی Sort By برای انتخاب فیلد (یا ستون) که می خواهید بر اساس آن مرتب کنید، استفاده کنید.
  4. هر بار که می‌خواهید کلید مرتب‌سازی ثانویه را مشخص کنید، روی Add Level کلیک کنید.
  5. برای هر کلید مرتب سازی مشخص کنید که می خواهید آن فیلد به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب شود.
  6. روی دکمه Options کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Sort Options نمایش داده شود، جایی که می‌توانید تعیین کنید که آیا می‌خواهید حروف بزرگ مهم باشد و آیا می‌خواهید ردیف‌ها یا ستون‌ها را مرتب کنید یا خیر. (شکل 2 را ببینید.)
  7. روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Sort Options بسته شود.
  8. برای تکمیل مرتب سازی بر روی OK کلیک کنید.
اگر خواستی، با این لینک از ما حمایت کن

پاسخ شما

looks_5نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
عدد چهار رقمی در تصویر را وارد کنید

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
اگر حساب گوگل دارید به راحتی وارید شوید

0 پاسخ وجود دارد

سوال مشابهی یافت نشد

برای دسترسی راحت به مطالب سایت ، اپلیکیشن سایت را نصب کنید
و لطفا بعد از نصب امتیاز دهید. با تشکر از حمایت شما

23.2k سوال

8.5k پاسخ

613 دیدگاه

10.8k کاربر

197 نفر آنلاین
0 عضو و 197 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 4921
بازدید دیروز: 13001
بازدید کل: 19459217
...