اگر کتابهای کاری دریافت میکنید که دادههای ساختاری یکسانی در هر کاربرگ دارند، ممکن است به روشی علاقه مند شوید که چندین کاربرگ را در یک کاربرگ واحد و بزرگ ترکیب کنید.
مفهوم پشت انجام تراکم بسیار آسان است: شما به سادگی باید داده ها را از کاربرگ دوم و بعدی در اولین ردیف خالی در کاربرگ اول کپی کنید. اکسل دارای ابزاری نیست که به شما امکان می دهد این کار را به صورت خودکار انجام دهید، اما کاندیدای عالی برای ماکرو است. با این حال، به یاد داشته باشید که ساختار هر صفحه کاری که متراکم می کنید باید یکسان باشد.
ماکرو زیر از تمام کاربرگها عبور میکند و دادهها را به یک کاربرگ جدید که در ابتدای کتاب اضافه میکند ترکیب میکند.
Sub Combine()
Dim J As Integer
Dim s As Worksheet
On Error Resume Next
Sheets(1).Select
Worksheets.Add add a sheet in first place
Sheets(1).Name = "Combined"
copy headings
Sheets(2).Activate
Range("A1").EntireRow.Select
Selection.Copy Destination:=Sheets(1).Range("A1")
For Each s In ActiveWorkbook.Sheets
If s.Name <> "Combined" Then
Application.GoTo Sheets(s.Name).[a1]
Selection.CurrentRegion.Select
Dont copy the headings
Selection.Offset(1, 0).Resize(Selection.Rows.Count - 1).Select
Selection.Copy Destination:=Sheets("Combined"). _
Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)(2)
End If
Next
End Sub
هنگامی که ماکرو انجام شد، اولین برگه در کتاب کار، با نام Combined، تمام داده های کاربرگ های دیگر را دارد. سایر کاربرگ ها بدون تغییر باقی می مانند.