ممکن است گاهی نیاز داشته باشید که گروهی از انتخاب ها را از برگه های مختلف پرینت بگیرید و آنها را روی یک صفحه کاغذ نشان دهید. شاید ساده ترین راه برای انجام این کار این باشد که به سادگی یک کاربرگ "تجمیع" تنظیم کنید که در واقع برای چاپ خود از آن استفاده کنید. این دستورالعمل های کلی را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای Paste Special.
- یک کاربرگ جدید ایجاد کنید تا برای ادغام/چاپ استفاده شود.
- محدوده ای را در برگه ای که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید.
- Ctrl+C را فشار دهید تا انتخاب شده کپی شود.
- به برگه جدید بروید و سلولی را که می خواهید اطلاعات در آن نمایش داده شود انتخاب کنید.
- تب Home نوار را نمایش دهید.
- روی فلش کشویی زیر ابزار Paste (سمت چپ نوار) کلیک کنید و سپس Paste Special را انتخاب کنید. اکسل کادر محاوره ای Paste Special را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- روی Paste Link کلیک کنید. کادر محاوره ای ناپدید می شود و اطلاعات پیوند داده شده در کاربرگ ظاهر می شود.
- مراحل 2 تا 7 را برای هر محدوده دیگری که می خواهید در پرینت گنجانده شود، تکرار کنید.
- کاربرگ را با اطلاعات تلفیقی چاپ کنید.
یک اشکال بزرگ در این رویکرد این است که اگر برگه هایی که از آنها کپی می کنید قالب بندی کاملاً متفاوتی داشته باشند، ممکن است نتوانید آنها را به طور رضایت بخشی در یک کاربرگ تلفیقی ادغام کنید. (شما باید پس از چسباندن محدوده های مختلف، قالب بندی را در برگه ادغام تنظیم کنید.) در این صورت ممکن است لازم باشد قالب بندی را تنظیم کنید تا دقیقاً به اثر دلخواه خود برسید.