Dawn دارای کتابهای کاری با چندین برگه (کاربرگ) در آنها است. او از شماره گذاری "صفحه صفحات" (X از Y) در پاورقی صفحات استفاده می کند. او اشاره می کند که قبلاً می توانست کل کتاب های کار را به طور هم زمان چاپ کند و شماره گذاری را به درستی انجام دهد، با مقدار Y که تعداد صفحات هر کاربرگ است. از زمان ارتقاء به اکسل 2016، مقدار Y در پرینت های او همیشه تعداد کل صفحات ورک بوک است، نه تعداد صفحات هر کاربرگ. او تعجب می کند که آیا تنظیمی در اکسل وجود دارد که تعیین می کند مقدار Y چگونه شمارش شود (در هر برگه یا هر ورک بوک).
هیچ تنظیمی وجود ندارد که بتوانیم آن را پیدا کنیم. در عوض، به نظر می رسد که اکسل هر دو مقادیر X و Y را بر اساس کار چاپ فعلی تعیین می کند، نه بر روی برگه ها یا کل ورک بوک. به عبارت دیگر، اگر ورک بوک شما شامل سه کاربرگ باشد و هر سه کاربرگ را چاپ کنید، مقادیر X و Y متفاوت از زمانی است که انتخاب کنید فقط کاربرگ دوم یا دوم و سوم را چاپ کنید.
راه حل برای این کار استفاده از یک ماکرو کوچک و ساده است که تمام کاربرگ های یک ورک بوک را طی می کند و کاربرگ ها را به صورت جداگانه چاپ می کند. تا آنجا که به اکسل مربوط می شود، پس، شما چندین کار چاپ را انجام می دهید، بنابراین مقدار Y بر اساس کاربرگ به کاربرگ بازنشانی می شود. این ماکرو است:
Sub PrintProperly()
Dim sht As Worksheet
For Each sht In ActiveWorkbook.Worksheets
sht.PrintOut copies:=1
Next sht
End Sub
ماکرو را به یک کلید میانبر یا دکمه ای در نوار ابزار دسترسی سریع اختصاص دهید و می توانید آن را راحت تر فراخوانی کنید.