باسل به فرمولی نیاز دارد که بتواند مقادیر رنگ HSL (مقادیر رنگ، اشباع و روشنایی) را به مقادیر رنگی RGB (مقادیر قرمز، آبی و سبز) تبدیل کند. او نمی داند آیا کسی می تواند به او فرمول کاربرگ را نشان دهد که این کار را انجام دهد یا راهی برای انجام آن در یک ماکرو.
تبدیل از مقادیر HSL به RGB یک کار پیش پا افتاده نیست. برای کسانی که علاقه مند به ریاضیات پشت آن هستند، می توانند مقاله ویکی پدیا را در این زمینه بررسی کنند.
اگر به ندرت نیاز به انجام تبدیل دارید، ساده ترین راه این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

شکل 1. تب Custom از کادر محاوره ای Colors.
- تب Home نوار را نمایش دهید.
- روی فلش رو به پایین در سمت راست ابزار Fill Color در گروه Font کلیک کنید. اکسل یک پالت کوچک از رنگ ها و برخی گزینه های دیگر را نمایش می دهد.
- رنگ های بیشتر را انتخاب کنید اکسل کادر محاوره ای Colors را نمایش می دهد.
- مطمئن شوید که تب Custom نمایش داده شده است.
- با استفاده از لیست کشویی Color Model، HSL را انتخاب کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- در پایین کادر محاوره ای می توانید مقادیر فردی Hue، Sat و Lum را مشاهده کنید. این مقادیر را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید.
- با استفاده از لیست کشویی Color Model، RGB را انتخاب کنید. مقادیر نشان داده شده در پایین کادر محاوره ای مقادیر HSL (وارد شده در مرحله 6) به RGB هستند.
- پس از اتمام روی Cancel کلیک کنید.
این رویکرد فرض می کند که هر یک از مقادیر HSL شما می تواند در محدوده 0 تا 255 بیان شود. با این حال، اگر مقادیر HSL شما یک زاویه (برای رنگ) یا یک درصد (برای اشباع و درخشندگی) باشد، باید تبدیل کنید. آنها را به صورت دستی قبل از وارد کردن آنها در مرحله 6. می توانید یک مقدار زاویه را با ضرب زاویه در 255 و سپس تقسیم بر 360 تبدیل کنید. درصدها را می توان با ضرب آنها در 2.55 تبدیل کرد.
اگر نیاز به دریافت مقادیر بیشتر دارید، ایجاد تابع تعریف شده توسط کاربر برای انجام تبدیل کمک خواهد کرد. مثال زیر سه پارامتر (Hue، Saturation و Luminance) را می پذیرد و رشته ای حاوی مقادیر RGB اعشاری که با کاما از هم جدا شده اند را برمی گرداند.
Function HSLtoRGB(Hue As Integer, Saturation As Integer, _
Luminance As Integer) As String
Dim r As Integer
Dim g As Integer
Dim b As Integer
Dim C As Double
Dim X As Double
Dim m As Double
Dim rfrac As Double
Dim gfrac As Double
Dim bfrac As Double
Dim hangle As Double
Dim hfrac As Double
Dim sfrac As Double
Dim lfrac As Double
If (Saturation = 0) Then
r = 255
g = 255
b = 255
Else
lfrac = Luminance / 255
hangle = Hue / 255 * 360
sfrac = Saturation / 255
C = (1 - Abs(2 * lfrac - 1)) * sfrac
hfrac = hangle / 60
hfrac = hfrac - Int(hfrac / 2) * 2 fmod calc
X = (1 - Abs(hfrac - 1)) * C
m = lfrac - C / 2
Select Case hangle
Case Is < 60
rfrac = C
gfrac = X
bfrac = 0
Case Is