برای هر چیزی که در رایانه ویندوزی اتفاق می افتد، سیستم عامل آن را به عنوان یک رویداد داخلی در نظر می گیرد. بنابراین، هنگامی که هر فرآیند یا وظیفه ای اشتباه می شود، کاربر می تواند نقطه شکست دقیق را ردیابی کند. برای این، ابتدا اجازه دهید بررسی کنیم که برخی از شناسه های رویداد سرویس رایج برای نمایه های کاربر چیست.
- شناسه رویداد 1500 : زمانی رخ می دهد که کاربر نتواند با یک نمایه موقت وارد رایانه خود شود.
- شناسه رویداد 1511 : این زمانی اتفاق می افتد که سیستم عامل نتواند یک نمایه کاربری اختصاصی برای کاربر پیدا کند و با یک نمایه موقت وارد کاربر شود.
- شناسه رویداد 1530 : این زمانی اتفاق می افتد که سیستم عامل تشخیص دهد که فایل رجیستری برای یک نمایه کاربر خاص توسط برنامه ها یا فرآیندهای دیگر استفاده می شود. این رفتار با طراحی است.
- شناسه رویداد 1533 : این زمانی اتفاق می افتد که ویندوز نمی تواند پوشه نمایه کاربر واقع در C:Users را حذف کند زیرا توسط برنامه یا فرآیند دیگری استفاده می شود.
- شناسه رویداد 1534 : عمدتاً برای نمایه های کاربر پیوسته به DOMAIN رخ می دهد.
- شناسه رویداد 1542 : این زمانی اتفاق می افتد که رجیستری نمایه کاربر و فایل داده خراب باشد.
اکنون نحوه ردیابی و عیب یابی خطاها را با توجه به این رویدادها بررسی خواهیم کرد.