ابزار Insert Table یا ابزار Add a Table (بسته به نسخه Word شما) یک راه مفید برای ایجاد جدول در سند شما است. (ابزار Insert Table یا ابزار Add a Table در زبانه Insert روبان موجود است.) وقتی جدولی را با استفاده از این ابزار درج می کنید، Word فرض می کند که می خواهید جدول در تمام عرض صفحه موجود شما پخش شود. ممکن است در همه موارد این را نخواهید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید جدول کمی باریکتر باشد تا بتوانید سپس آن را در مرکز صفحه قرار دهید و در واقع بهتر از حاشیه جدا شود.
یکی از راههای جبران این رفتار پیشفرض این است که همیشه جدولی ایجاد کنید که عرض آن یک ستون بیشتر از آنچه نیاز دارید باشد. به عنوان مثال، اگر به یک جدول پنج ستونی نیاز دارید، در واقع یک جدول شش ستونی ایجاد می کنید. این شش ستون البته از حاشیه ای به حاشیه دیگر پخش شده اند. در مرحله بعد، فقط یکی از ستون ها را حذف کنید. چیزی که برای شما باقی می ماند جدول پنج ستونی مورد نظر شماست و از یک حاشیه به حاشیه دیگر پخش نمی شود.