هنگامی که با جداول کار می کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید به راحتی قبل از ردیف جدول فضا اضافه کنید. این زمانی می تواند مهم باشد که جدول را با حاشیه ها قالب بندی کنید و متن جدول به حاشیه بالای ردیف خیلی نزدیک باشد. Word اضافه کردن فاصله بعد از اطلاعات در یک ردیف را آسان می کند، فقط با تنظیم ارتفاع خود ردیف به طوری که از فضای اشغال شده توسط اطلاعات در ردیف بیشتر باشد. اما قبل از یک ردیف چطور؟
یک راه آسان برای حل این مشکل با قالب بندی پاراگراف است. اگر در هر سلول از یک ردیف یک پاراگراف دارید، به سادگی سطر را انتخاب کنید. سپس می توانید این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای پاراگراف.
- تب Home نوار را نمایش دهید.
- روی نماد پاراگراف در پایین سمت راست گروه پاراگراف کلیک کنید. (این نماد مانند یک فلش کوچک به نظر می رسد که به سمت پایین و سمت راست اشاره می کند.). Word کادر محاوره ای Paragraph را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- تنظیمات Before را طوری تنظیم کنید که نشان دهنده میزان فضای مورد نظر بین متن و حاشیه ردیف باشد. (یک تنظیم خوب 3 یا 6 نقطه است.)
- روی OK کلیک کنید.
همچنین اگر در هر سلول چند پاراگراف دارید می توانید از این روش استفاده کنید. با این حال، تفاوت این است که شما فقط باید پاراگراف بالایی را در هر سلول انتخاب و قالب بندی کنید، به جای قالب بندی پاراگراف های ردیف به عنوان یک کل.
راه دیگر برای نزدیک شدن به مشکل، تنظیم حاشیه های استفاده شده در سلول ها است. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که مراحل زیر را دنبال کنید:
شکل 2. تب Table از کادر محاوره ای Table Properties.
شکل 3. کادر محاوره ای گزینه های جدول.
- در هر نقطه از جدول که می خواهید قالب بندی کنید کلیک راست کنید. Word یک منوی زمینه را نمایش می دهد.
- از منوی Context گزینه Table Properties را انتخاب کنید. Word کادر محاوره ای Table Properties را نمایش می دهد.
- مطمئن شوید که تب Table انتخاب شده است. (شکل 2 را ببینید.)
- روی دکمه Options در پایین کادر محاوره ای کلیک کنید. Word کادر گفتگوی گزینه های جدول را نمایش می دهد. (شکل 3 را ببینید.)
- تنظیمات حاشیه بالا و پایین را به دلخواه تنظیم کنید.
- روی OK کلیک کنید تا کادر گفتگوی Table Options بسته شود.
- روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Table Properties بسته شود.