رهبران نقطه نقطه هایی هستند (که شبیه دوره ها هستند) که در سمت چپ اطلاعات ظاهر می شوند. رهبران نقطه اغلب در فهرست مطالب یا در برخی مطالب جدولی استفاده می شوند. (شکل 1 را ببینید.)
شکل 1. نمونه ای از نقاط رهبر.
Word به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار نقاط برجسته را در مطالب جدولی قرار دهید. (یعنی در مطالبی که از برگه ها برای جدا کردن اطلاعات در یک خط یا در یک پاراگراف استفاده می کنند.) به سادگی این مراحل را دنبال کنید:
شکل 2. کادر محاوره ای Tabs.
- اطمینان حاصل کنید که نقطه درج در پاراگرافی است که در آن خطوط راهنما را می خواهید. (اگر می خواهید از خطوط راهنما در چند پاراگراف استفاده کنید، همه پاراگراف ها را انتخاب کنید.)
- تب Home نوار را نمایش دهید.
- روی نماد کوچک در سمت راست پایین گروه پاراگراف کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Paragraph را نمایش می دهد.
- روی دکمه Tabs کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Tabs را نمایش می دهد. (شکل 2 را ببینید.)
- یا یک مکان توقف برگه موجود را انتخاب کنید یا اندازه گیری توقف تب را در کادر Tab Stop Position وارد کنید.
- مطمئن شوید که نوع Alignment به صورت دلخواه تنظیم شده است.
- در قسمت Leader روی گزینه دوم که شبیه خط نقطه یا نقطه است کلیک کنید.
- روی Set کلیک کنید.
- روی OK کلیک کنید.
تمام این مراحل این است که تعریف کنید که میخواهید Word چگونه با tab stop در پاراگراف (یا پاراگرافهایی) که در مرحله 1 مشخص کردهاید رفتار کند. اکنون در آن پاراگرافها، میتوانید با تایپ کردن متنی و فشار دادن، اثر tab stop را ببینید. کلید Tab و سپس تایپ کردن متن کمی. وقتی کلید Tab را فشار دادید - با فرض اینکه نقطه درج در سمت چپ اندازه گیری مشخص شده در مرحله 5 باشد - باید نقطه های رهبر ظاهر می شوند و متن به موقعیت توقف زبانه می رود.