کارول میخواهد دکمهای را به روبان Word خود اضافه کند که یک کتاب کار اکسل خالی جدید را باز کند. او متعجب است که آیا این کار بدون استفاده از ماکرو امکان پذیر است؟
پاسخ کوتاه این است که در واقع امکان پذیر است. دو راه وجود دارد که میتوانید به آن نزدیک شوید، و راهی که انتخاب میکنید بستگی به این دارد که دقیقاً چه چیزی را میخواهید انجام دهید.
اگر می خواهید به سادگی اکسل را از داخل Word باز کنید، می توانید این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای Word Options.
- کادر محاوره ای Word Options را نمایش دهید. (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس Word Options را کلیک کنید. در Word 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- در سمت چپ صفحه، نوار ابزار دسترسی سریع را انتخاب کنید.
- با استفاده از فهرست کشویی Choose Commands From، All Commands را انتخاب کنید.
- در ستون سمت چپ، به پایین اسکرول کنید تا گزینه ای را ببینید که می گوید Microsoft Excel. آن را انتخاب کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- روی دکمه Add کلیک کنید. گزینه Microsoft Excel به ستون سمت راست منتقل می شود.
- روی OK کلیک کنید.
اکنون می توانید بر روی ابزار Microsoft Excel در نوار ابزار دسترسی سریع کلیک کنید و برنامه Excel شروع می شود. اگر در عوض، ابزار Microsoft Excel را در جایی در خود نوار میخواهید، میتوانید به سادگی Customize Ribbon را در مرحله 2 انتخاب کنید. (شما نمیتوانید این کار را در Word 2007 انجام دهید، زیرا چنین انتخابی در آن نسخه از برنامه وجود ندارد.)
اگر به جای باز کردن اکسل، می خواهید یک کاربرگ اکسل را در سند فعلی خود وارد کنید، می توانید ابزار مناسب را با دنبال کردن تغییراتی در مراحل فوق اضافه کنید:
شکل 2. کادر محاوره ای Word Options.
- کادر محاوره ای Word Options را نمایش دهید. (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس Word Options را کلیک کنید. در Word 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- در سمت چپ صفحه، نوار ابزار دسترسی سریع را انتخاب کنید.
- با استفاده از فهرست کشویی Choose Commands From، Insert Tab را انتخاب کنید.
- در ستون سمت چپ، به پایین اسکرول کنید تا گزینه ای را ببینید که می گوید Excel Spreadsheet. آن را انتخاب کنید. (شکل 2 را ببینید.)
- روی دکمه Add کلیک کنید. گزینه Excel Spreadsheet به ستون سمت راست منتقل می شود.
- روی OK کلیک کنید.
هنگامی که از این ابزار استفاده می کنید، Word یک کاربرگ خالی را در نقطه درج قرار می دهد و سپس می توانید اطلاعات را در آن کاربرگ وارد کنید.