دو روش عمده برای ایجاد جداول در Word وجود دارد. یکی از راه ها ایجاد جدول خالی با هر یک از روش های مختلف ارائه شده توسط Word (مانند رسم جدول یا استفاده از ابزار Insert Table) است. روش دیگر تبدیل متن موجود به جدول است. برای تبدیل متن به جدول مراحل زیر را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای تبدیل متن به جدول.
- مطمئن شوید متنی که قرار است به جدول تبدیل شود فقط یک کاراکتر برگه بین هر ستون داشته باشد.
- متنی که می خواهید به جدول تبدیل شود را انتخاب کنید.
- زبانه Insert روبان را نمایش دهید.
- بر روی ابزار Table و سپس Convert Text to Table کلیک کنید. Word کادر محاوره ای تبدیل متن به جدول را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- مطمئن شوید که تمام تنظیمات جدول در کادر محاوره ای درست است.
- روی OK کلیک کنید.
متن انتخاب شده بلافاصله به جدول تبدیل می شود. در برخی موارد، عرض ستونها در جدول حاصل ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد. شما متوجه خواهید شد که آیا این مورد است زیرا جدول بسیار عجیب به نظر می رسد. گاهی اوقات میتوانید فایلهایی را از برنامههایی مانند صفحهگسترده که از کاما برای جدا کردن ستونها استفاده میکنند، دریافت کنید. Word همچنین این متن جدا شده با کاما را به جدول تبدیل می کند.