Word اطلاعات خلاصه یک سند را ردیابی می کند. می توانید از این اطلاعات خلاصه استفاده کنید یا می توانید آن را نادیده بگیرید. برخی از اطلاعات خلاصه به طور خودکار برای شما ایجاد می شود در حالی که سایر قسمت ها باید به صورت دستی وارد شوند. یکی از اطلاعات نگهداری شده، نویسنده یک سند است. این در ابتدا به عنوان نام کاربری Word تنظیم شده است، اما شما می توانید نام نویسنده را در هر زمان تغییر دهید. Word به شما امکان می دهد اطلاعات خلاصه ای مانند نام نویسنده را مستقیماً در سند خود وارد کنید و در صورت تغییر اطلاعات، به طور خودکار به روز رسانی شود. این کار با انجام این مراحل انجام می شود:
شکل 1. کادر محاوره ای Field.
- نقطه درج را در جایی که می خواهید نام نویسنده درج شود قرار دهید.
- زبانه Insert روبان را نمایش دهید.
- روی ابزار Quick Parts (در گروه Text) کلیک کنید و سپس Field را انتخاب کنید. Word کادر محاوره ای Field را نمایش می دهد.
- از لیست دسته ها، دسته اطلاعات سند را انتخاب کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- نویسنده را از لیست نام فیلدها انتخاب کنید.
- روی OK کلیک کنید.
اطلاعات خلاصه زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید در سند خود بگنجانید. در اینجا چند مورد از اطلاعات خلاصه که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند آورده شده است:
نام زمینه |
|
شرح |
نویسنده |
|
نام نویسنده سند |
نام فایل |
|
نام سند و مکان روی دیسک |
حجم فایل |
|
اندازه فایل دیسک سند |
LastSavedBy |
|
نام کاربری Word آخرین فردی که فایل را ذخیره کرده است |
NumChars |
|
تعداد کل کاراکترهای سند |
تعداد صفحات |
|
تعداد کل صفحات سند |
NumWords |
|
تعداد کل کلمات در سند |
موضوع |
|
موضوع سند |
قالب |
|
نام الگوی سند |
عنوان |
|
عنوان سند |
هر یک از این اطلاعات (و بیشتر) را می توان با انتخاب فیلد مناسب از لیست نام فیلدها در مرحله 5 انتخاب کرد. همچنین می توانید اطلاعات دیگری را با استفاده از فیلدها وارد کنید و می توانید از کنترل های موجود در کادر محاوره ای فیلد برای کشف موارد بیشتر استفاده کنید. در مورد آن اطلاعات