کاربران قدیمی Word میدانند که میتوانید یادداشتهای پایانی را در یک سند قرار دهید و میتوانید تعیین کنید که در انتهای یک بخش یا در انتهای سند بهعنوان یک کل ظاهر شوند. چیزی که ممکن است ندانید این است که می توانید یادداشت های پایانی را برای بخش های خاصی از سند خود حذف کنید.
این برای شما چه معنایی دارد؟ فرض کنید که شما پنج بخش در سند خود دارید. چهار مورد اول «فصل» هستند و آخری یک نمایه است. ممکن است فکر کنید که محدود به قرار دادن یادداشت های پایانی خود در پایان هر فصل یا بعد از فهرست هستید. اینطور نیست، میتوانید مشخص کنید که میخواهید یادداشتهای پایانی در انتهای بخش چهارم، درست قبل از بخش فهرست ظاهر شوند. فقط این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. تب Layout از کادر محاوره ای Page Setup.
- سند خود را همانطور که به طور معمول انجام می دهید ایجاد کنید.
- یادداشتهای پایانی خود را همانطور که معمولاً قرار میدهید قرار دهید، مطمئن شوید که در انتهای بخش مشخص شدهاند. همچنین باید مطمئن شوید که شمارهگذاری پایانی به صورت Continuous تنظیم شده است.
- نقطه درج خود را در بخش اول سند قرار دهید.
- تب Layout روبان را نمایش دهید.
- روی نماد کوچک در پایین سمت راست گروه Page Setup کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Page Setup را نمایش می دهد.
- مطمئن شوید که تب Layout انتخاب شده است. (شکل 1 را ببینید.)
- چک باکس Suppress Endnotes را انتخاب کنید.
- روی OK کلیک کنید.
- مراحل 4 تا 8 را برای بخش های 2 و 3 در سند خود تکرار کنید.
خودشه. کاری که شما انجام دادید این بود که یادداشتهای پایانی را در بخشهای 1، 2 و 3 حذف کنید. این آنها را به انتهای بخش 4 میبرد، که آخرین فصل شماست - دقیقاً جایی که آنها را قبل از فهرست خود در بخش 5 میخواستید.
به عنوان نکته پایانی، اگر متوجه شدید که چک باکس Suppress Endnotes خاکستری شده است (مرحله 7)، به این دلیل است که یادداشت های پایانی شما در انتهای هر بخش تنظیم نشده اند. (مرحله 2 را دوباره بخوانید - باید مطمئن شوید که یادداشت های پایانی شما برای نمایش در انتهای هر بخش مشخص شده است.)