برخی از برنامههای پردازش کلمه حاوی گزینهای هستند که به شما امکان میدهد بخش انتخابی یک سند را به صورت خودکار در یک سند جدید ذخیره کنید. متأسفانه Word به شما اجازه این کار را نمی دهد. با این حال، می توانید از چند راه حل استفاده کنید. اولین راه حل سریع به شرح زیر است:
- متنی را که می خواهید در یک فایل جدید ذخیره کنید برجسته کنید.
- با فشار دادن Ctrl+C آن را در کلیپ بورد کپی کنید.
- یک سند جدید و خالی ایجاد کنید.
- Ctrl+V را فشار دهید. این متن را در سند جدید می چسباند
در این مرحله شما می توانید هر کاری را با سند جدیدی که می خواهید انجام دهید. روش زیر برای مقابله با این مشکل نیز یک راه منحصر به فرد برای نزدیک شدن به وضعیت است:
- متنی را که می خواهید در یک فایل جدید ذخیره کنید برجسته کنید.
- با فشار دادن Ctrl+C آن را در کلیپ بورد کپی کنید.
- Word را به حداقل برسانید.
- روی دسکتاپ راست کلیک کنید. این یک منوی زمینه را نمایش می دهد.
- از منوی Context گزینه Paste را انتخاب کنید. این باعث می شود یک ضایعات روی دسکتاپ ظاهر شود.
- روی ضایعات دسکتاپ دوبار کلیک کنید. Word یک سند جدید حاوی ضایعات را باز می کند.
در این مرحله می توانید سند جدید را با هر نامی که می خواهید ذخیره کنید. باید توجه داشته باشید که این تکنیک چسباندن ضایعات به دسکتاپ در همه نسخههای ویندوز کار نمیکند. این روش در ویندوز XP کار میکند، اما در ویستا یا ویندوز 7 نه.