احتمالاً قبلاً می دانستید که Word راهی برای تعیین تعداد کلمات در یک انتخاب یا در کل سند شما ارائه می دهد. Word الگوریتمهای داخلی خود را برای تعیین تعداد مناسب دارد. این عالی است، اگر شما نیاز به دانستن تعداد کلمات واقعی دارید.
با این حال، قبل از روزهای شمارش واقعی کلمات، تایپیست ها تعداد متوسط کلمات یک سند را تشخیص می دادند. این کار با تعیین تعداد کاراکترهای تایپ شده و سپس تقسیم آن بر پنج انجام شد. برای برخی اهداف، ممکن است هنوز نیاز داشته باشید که تعداد کلمات را با استفاده از این رویکرد قدیمی محاسبه کنید. این کار را می توان با یک ماکرو ساده به شرح زیر انجام داد:
Sub WordCount()
Dim Title As String
Dim WordCount As Integer
Dim Message As String
Title = "WordCount"
WordCount = Int((Len(Selection) / 5) + 0.5)
Message = LTrim(Str(WordCount)) + " word"
If WordCount <> 1 Then Message = Message + "s"
MsgBox Message, vbOKOnly, Title
End Sub