ریچارد گاهی اوقات اسناد دانشگاهی را می نویسد که شامل ارجاعات در یادداشت های پایانی می شود. مواقعی وجود دارد که او می خواهد چندین بار به یک مرجع خاص مراجعه کند، مثلاً در مقدمه مقاله و سپس در بحث. ریچارد از خود میپرسد که آیا میتواند چندین بار در یک سند به یک یادداشت پایانی اشاره کند. مهمتر از آن، او متعجب است که آیا می تواند این کار را به گونه ای انجام دهد که اگر یادداشت های پایانی دوباره شماره گذاری شوند، اعداد مرجع نت پایانی در متن همچنان صحیح باشند.
بله، راهی برای این کار وجود دارد. با این حال، قبل از توضیح نحوه انجام آن، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا انجام این کار با هر راهنمای سبکی که دنبال می کنید مطابقت دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر از The Chicago Manual of Style پیروی می کنید ، نباید چندین ارجاع به یک پایان نامه (یا پاورقی) داشته باشید. در عوض، یک نقل قول کامل را در محل یادداشت اول خود ایجاد می کنید و سپس، در مکان بعدی، یادداشت دوم را وارد می کنید که یک نقل قول کوتاه شده به همان منبع منبع است. بسیاری دیگر از راهنماهای سبک محبوب، درمان مشابه (یا مشابه) را برای نقل قول ها پیشنهاد می کنند.
اکنون در مورد اینکه چگونه می توانید در واقع چندین مرجع برای یک یادداشت پایانی ایجاد کنید: این کار را با استفاده از ارجاعات متقابل انجام می دهید. با فرض اینکه قبلاً یادداشت های پایانی خود را ایجاد کرده اید، این مراحل را دنبال کنید:

شکل 1. کادر محاوره ای ارجاع متقابل.
- نقطه درج را در جایی که مرجع دوم خود را می خواهید قرار دهید.
- تب References روبان را نمایش دهید.
- روی ابزار Cross-reference در گروه Captions کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Cross-reference را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- در لیست کشویی Reference Type، Endnote را انتخاب کنید.
- در لیستی که در پایین کادر محاوره ای Cross-reference قرار دارد، یک بار بر روی یادداشت پایانی که می خواهید به آن ارجاع دهید کلیک کنید.
- روی Insert کلیک کنید. مرجع متقابل ایجاد می شود.
ارجاع متقاطع از همان شماره یادداشت پایانی که در مرحله 5 انتخاب کردید استفاده می کند. یک نکته مهم در اینجا وجود دارد که باید بدانید - اگر یادداشت های پایانی بیشتری وارد کنید، ممکن است به نظرتان برسد که ارجاعات متقابل شما به طور خودکار به روز نمی شوند. این به این دلیل است که ارجاعات متقابل از طریق استفاده از فیلدها پیاده سازی می شوند و فیلدها به طور خودکار به روز نمی شوند مگر اینکه (1) سند را ذخیره کرده و دوباره باز کنید، (2) فیلدها را مجبور به به روز رسانی کنید، یا (3) ورد را به فکر فرو ببرید. شما می خواهید سند را چاپ کنید.
انجام روش اول آسان است - فقط سند را ببندید و باز کنید. روش دوم با انتخاب کل سند خود ( Ctrl+A ) و سپس فشار دادن F9 انجام می شود . روش سوم اغلب با فشار دادن Ctrl+P و سپس فشار دادن Esc برای بازگشت به سند خود انجام می شود. صرف نظر از روشی که برای استفاده انتخاب می کنید، ارجاعات متقابل شما باید همه به روز شوند تا با یادداشت های پایانی مورد نظر شما مطابقت داشته باشند.