جوی با ادغام چند کتاب کار با هم با مشکل مواجه شد. اکثر کتابهای کار - حدود 200 تای آنها، همه در یک پوشه - هر کدام حاوی یک کاربرگ واحد هستند، اما برخی از آنها حاوی تعداد بیشتری هستند. کاربرگهایی که هر یک از این کتابها را تشکیل میدهند باید به یک کتاب کار اضافه شوند.
سادهترین راه برای انجام ادغامهایی با این بزرگی - بهویژه اگر مجبور هستید این کار را اغلب انجام دهید - استفاده از یک ماکرو است. ماکرو زیر یک کادر محاوره ای نمایش می دهد که از شما می خواهد فایل هایی را برای ادغام انتخاب کنید. (شما می توانید چندین کتاب کار را با نگه داشتن کلید Ctrl در حالی که روی هر یک کلیک می کنید انتخاب کنید.) از طریق لیستی که انتخاب می کنید حلقه می زند، هر کدام را باز می کند و همه کاربرگ های آن را با کد به انتهای کتاب کار منتقل می کند.
Sub CombineWorkbooks()
Dim FilesToOpen
Dim x As Integer
On Error GoTo ErrHandler
Application.ScreenUpdating = False
FilesToOpen = Application.GetOpenFilename _
(FileFilter:="Microsoft Excel Files (*.xls?), *.xls?", _
MultiSelect:=True, Title:="Files to Merge")
If TypeName(FilesToOpen) = "Boolean" Then
MsgBox "No Files were selected"
GoTo ExitHandler
End If
x = 1
While x
در فرآیند افزودن کاربرگها به انتهای کتاب کار، اکسل بهطور خودکار یک (2)، (3)، و غیره را هنگامی که نام کاربرگهای تکراری شناسایی میشود، اضافه میکند. هر فرمول موجود در کتاب که به برگههای دیگر اشاره دارد نیز بهروزرسانی میشود تا نامهای جدید را منعکس کند.