Jithin دارای یک جدول داده است که دارای 20 ردیف است. او میخواهد عبارتی را در زیر جدول اضافه کند که «این جدول 20 ردیف دارد». با این حال، او میخواهد تعداد ردیفها را پویا کند، زیرا مرتباً ردیفهایی را به جدول اضافه میکند یا ردیفهایی را از آن حذف میکند.
روشهای مختلفی وجود دارد که میتوانید چنین بیانیهای را کنار هم قرار دهید، و بسته به نحوه قرار دادن جدول دادههای خود، روشها متفاوت است. اگر دادههای شما فقط همین هستند - دادههای موجود در کاربرگ اکسل - میتوانید از فرمولی شبیه به زیر استفاده کنید:
="The data table has " & COUNTA(A2:A21) & " rows"
این فرض میکند که جدول شما در ردیفهای 1 تا 21 قرار دارد و ردیف 1 یک ردیف از سرفصلها است. (به عبارت دیگر، داده های واقعی در ردیف های 2 تا 21 هستند.) تابع COUNTA تعداد سلول های موجود در محدوده A2:A21 که خالی نیستند را برمی گرداند.
تنها چیزی که باید مراقب آن باشید این است که ردیف هایی را به جدول داده های خود اضافه می کنید. برای اینکه فرمول به طور خودکار تنظیم شود، باید مطمئن شوید که فقط ردیف هایی را بعد از ردیف 2 و قبل از ردیف 21 اضافه می کنید.
البته، برای غلبه بر این مشکل احتمالی، می توانید فرمول را کمی تغییر دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید فرمول "کل" شما در ردیف 23 (یا در یک ردیف پایین تر) قرار دارد و فرمول شما به ردیف های 1 تا 22 اشاره می کند:
="The data table has " & COUNTA(A1:A22) - 1 & " rows"
این با این فرض کار می کند (دوباره) که ردیف 1 حاوی سرفصل ها است (بنابراین عمل کم کردن 1 از آنچه COUNTA برمی گرداند) و ردیف 22 خالی است. اکنون میتوانید ردیفهایی را از ردیفهای 2 تا 22 اضافه کنید و با فرمول مشکلی نخواهید داشت.
فرمول های بالا فقط در صورتی کار می کنند که هیچ سلول خالی در محدوده A1:A22 وجود نداشته باشد. اگر وجود داشته باشد، پس یک رویکرد متفاوت بهتر است. این فرمول با استفاده از تابع ROWS نتیجه مطلوب را به دست می دهد:
="The data table has " & ROWS(A2:A21) & " rows"
تغییرات دیگری در این فرمول ها وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، با تکیه بر توابع دیگری مانند ROW، SUBTOTAL، COUNT، COUNTBLANK، و چند مورد دیگر. با این حال، برای اهداف کلی، نمونه هایی که قبلا ارائه شده اند باید به خوبی کار کنند.
روش دیگری نیز وجود دارد که دادههای شما را میتوان قالببندی کرد - به عنوان یک "جدول داده" رسمی. این کار با انتخاب داده های خود، نمایش تب Insert از روبان و سپس کلیک کردن بر روی Table انجام می شود. پس از ایجاد جدول، به طور خودکار یک نام توسط اکسل به آن اختصاص داده می شود. نام پیشفرض اولین جدول شما Table1، سپس Table2 و غیره است. با توجه به این اطلاعات، سادهترین راه برای بدست آوردن فرمول مجموع به این صورت است:
="The data table has " & ROWS(Table1) & " rows"
مزیت این روش این است که می توانید ردیف ها را در هر جایی از جدول تعریف شده وارد کنید و تابع ROWS همیشه به ردیف های مناسب در جدول اشاره می کند.