همانطور که یک کتاب کار در اکسل ایجاد می کنید، اطلاعات زیادی در کتاب کار ذخیره می شود که می تواند شما را به عنوان نویسنده شناسایی کند. بیشتر این اطلاعات در ویژگی های فایل Workbooks ذخیره می شود. اکسل ابزار مفیدی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد اطلاعات شخصی را که نمی خواهید دیگران ببینند، حذف کنید. این ابزار بازرس اسناد نامیده می شود.
برای استفاده از Document Inspector، کتاب کاری را که می خواهید ارزیابی کنید باز کنید و بسته به نسخه اکسل که استفاده می کنید، از یکی از موارد زیر استفاده کنید:
- در اکسل 2007، روی دکمه Office | کلیک کنید تهیه | بازرسی سند
- در اکسل 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File روبان را نمایش دهید، روی Info | بررسی مشکلات | بازرسی سند
اکسل کادر محاوره ای بازرس سند را نمایش می دهد که فقط یک سری چک باکس است. شما از این چک باکس ها برای نشان دادن مواردی که می خواهید بازرس به دنبال آنها باشد استفاده می کنید. هنگامی که بر روی Inspect کلیک می کنید، اکسل سعی می کند آنها را پیدا کند و سپس کادر محاوره ای را نشان می دهد که یافته ها را نشان می دهد. (شکل 1 را ببینید.)

شکل 1. یافته های بازرس اسناد.
هنگامی که یافتههای بازرس اسناد ارائه میشود، میتوانید مواردی را که میخواهید از کتاب کار حذف شوند انتخاب کنید.