جو یک کتاب کار دارد که سال ها اطلاعاتی را در آن اضافه می کند. حجم کتاب معمولاً حدود 5 مگابایت است، اما اخیراً حجم آن به 10 مگابایت رسیده است که دو برابر اندازه عادی است. جو در این فکر بود که چه چیزی می تواند باعث چنین افزایشی شود.
در واقع، دلایل مختلفی وجود دارد که اندازه کتاب کار ممکن است جهش کرده باشد. یکی این است که برخی از اشیاء اضافی را به کتاب کار اضافه کرده اید که قبلاً وجود نداشتند، مانند اشیاء گرافیکی. همچنین این امکان وجود دارد که تغییرات در هر ماکرو متصل به کتاب کار بتواند اندازه فایل را تا حد زیادی افزایش دهد.
همچنین ممکن است به دلیل افزودن یک PivotTable یا تغییر نحوه ذخیره PivotTable در کتاب کار باشد. همچنین می توانید بررسی کنید که آخرین سلول هر کاربرگ در کجا قرار دارد (کلیدهای Ctrl+End را در هر کاربرگ فشار دهید). اگر گوشه پایین سمت راست کاربرگ کاملاً نامرتب به نظر می رسد، می توانید هر ستون یا ردیفی را که برای برگرداندن اندازه کاربرگ به جایی که باید باشد، حذف کنید.
همچنین میتوانید بررسی کنید که آیا کتاب کار با روشن بودن اشتراکگذاری ذخیره شده است یا خیر. اگر چنین باشد، اندازه فایل گاهی اوقات می تواند به طور چشمگیری افزایش یابد.
در نهایت، اگر فرمت مورد استفاده برای ذخیره کتاب کار را تغییر دهید، اندازه فایل می تواند افزایش یابد. بررسی کنید تا مطمئن شوید که از فرمت فایل مناسب برای نسخه اکسل که استفاده می کنید استفاده می کنید. همچنین ایده خوبی است که از Save As استفاده کنید ( F12 را فشار دهید ) تا کتاب کار را در یک فایل جدید با فرمت مناسب ذخیره کنید. به این ترتیب اکسل فایل کتاب کار را "از ابتدا" می نویسد و بیشترین شانس را برای ایجاد فشرده ترین فایل ممکن خواهد داشت.