ونوس یک کتاب کار با دوازده کاربرگ دارد، یکی برای هر ماه. او میخواهد آن را طوری تنظیم کند که کاربرگهای ژانویه، آوریل، ژوئیه و اکتبر از سینی کاغذ متفاوتی نسبت به کاربرگهای دیگر چاپ شوند.
متاسفانه هیچ راهی برای انجام این کار در اکسل وجود ندارد. حتی در ماکرو هیچ راهی برای انتخاب سینی های کاغذ مختلف وجود ندارد. (این در شماره های دیگر ExcelTips پوشش داده شده است.) تنها راه حل ممکن پیچیده است. شما باید موارد زیر را انجام دهید:
- در ویندوز، برای هر سینی کاغذی که استفاده می کنید، یک تعریف چاپگر تنظیم کنید. بنابراین، اگر چاپگر شما دارای چهار سینی کاغذ بود، چهار چاپگر تعریف میشد که هر کدام از یک سینی کاغذ متفاوت استفاده میکردند.
- در اکسل، یک ماکرو ایجاد کنید که کاربرگهای جداگانه را در چاپگرهای مرتبط با سینی چاپ کند. بنابراین، شما باید برگه های ژانویه، آوریل، جولای و اکتبر را از سینی 2 و بقیه کاربرگ ها را از سینی 1 چاپ کنید.
به نظر می رسد که این کار بسیار زیاد است (می تواند باشد)، اما پس از راه اندازی، روی سیستم شما به خوبی کار می کند. اگر بخواهید همین عملکرد را در سایر سیستم های دفتر خود داشته باشید، مشکل پیش می آید. تعاریف چاپگر محلی برای دستگاهی است که روی آن تعریف شده است، بنابراین شما باید چندین چاپگر را در هر سیستم تعریف کنید و مطمئن شوید که نام آنها به طور مداوم نامگذاری شده است. ماکرو همراه با کتاب کار ذخیره میشود، بنابراین هر کسی که به کتاب کار دسترسی داشته باشد میتواند از ماکرو برای چاپ روی چاپگرهای مورد نظر استفاده کند.