نمیتوانم به شما بگویم چند بار برای چاپ یک کاربرگ رفتهام، فقط آخرین ستون یا آخرین سطر روی صفحه دیگری ریخته شده است. این نه تنها کاغذ را هدر می دهد، بلکه بسیار خسته کننده است.
برای دور زدن این موضوع، اکسل دارای یک ویژگی مقیاسبندی مفید است که به شما امکان میدهد تعیین کنید که چه تعداد صفحه را میخواهید خروجی چاپی شما اشغال کند. شما ابعاد صفحه را تنظیم می کنید و اکسل همه چیز را کوچک می کند، بنابراین در ناحیه مشخص شده قرار می گیرد. برای استفاده از این ویژگی، مراحل زیر را دنبال کنید:
- کاربرگ خود را به دلخواه تنظیم کنید.
- تب Page Layout روبان را نمایش دهید.
- با استفاده از لیست های کشویی Width و Height (در گروه Scale to Fit)، مشخص کنید که می خواهید خروجی چند صفحه را اشغال کند.
- برگه خود را به طور معمول چاپ کنید.
یکی از ترفندهایی که من اغلب استفاده می کنم این است که Width control را روی 1 صفحه قرار می دهم و تنظیم Height را روی Automatic قرار می دهم. به این ترتیب، من مطمئن هستم که خروجی در یک صفحه قرار می گیرد. من در نهایت به خروجی ای می رسم که عرض آن به تعداد صفحاتی که اکسل برای چاپ نیاز دارد 1 صفحه است.