همانطور که با جداول در Word کار می کنید، زمان هایی وجود دارد که باید ستون هایی را به جدول اضافه کنید. برای درج ستون یا سطر، مراحل زیر را دنبال کنید:
- ستون یا سطر مجاور جایی که میخواهید ستون یا سطر اضافه شود را انتخاب کنید.
- مطمئن شوید که زبانه Layout روبان نمایش داده می شود.
- در گروه Rows & Columns، بسته به جایی که میخواهید ستون یا ردیف درج شود، یکی از گزینههای Columns یا Rows را انتخاب کنید. (اگر از Word 2013 یا نسخه جدیدتر استفاده می کنید، پس از انتخاب سطر یا ستون، یک کادر محاوره ای به طور خودکار ظاهر می شود. از آنجا می توانید Insert را انتخاب کنید و بین گزینه های مختلف انتخاب کنید.)
راه دیگر برای افزودن ردیف ها این است که به سادگی نقطه درج را به آخرین نشانگر سلول روی یک ردیف منتقل کنید. (این نشانگر سمت راست آخرین ستون است. اگر کاراکترهای غیرچاپی نمایش داده شده باشند به وضوح قابل مشاهده است.) سپس می توانید Enter را فشار دهید و یک ردیف جدید ظاهر می شود.
برای حذف یک ستون یا ردیف در جدول، با انتخاب سطر یا ستونی که می خواهید حذف کنید شروع کنید. سپس، تب Layout روبان را نمایش دهید و بر روی ابزار Delete در گروه Rows & Columns کلیک کنید. از زیر منوی به دست آمده، گزینه حذفی را که می خواهید روی سطرها یا ستون های انتخاب شده اعمال شود، انتخاب کنید.
همچنین می توانید از ابزار Cut در زبانه Home نوار برای حذف ستون یا ردیفی که انتخاب کرده اید استفاده کنید.