ایجاد سوال
dark_mode
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
29 visibility
موضوع: آفیس توسط:
برای برخی از اهداف قالب‌بندی، ممکن است به Word نیاز داشته باشید که یک کاراکتر برگه را در پاورقی‌های خود بین شماره مرجع واقعی پانوشت و متن پاورقی قرار دهد. با این حال، Word به شما اجازه نمی دهد این کار را به طور خودکار انجام دهید. در واقع، Word به شما اجازه نمی دهد که مشخص کنید چه کاراکتری باید بین شماره مرجع پانوشت و متن پاورقی ظاهر شود، همانطور که می توانید با لیست های شماره گذاری شده. در عوض، Word یک فاصله بین این دو عنصر قرار می دهد.
راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید مطمئن شوید که پانوشت دارای جداکننده برگه است و روش‌های مختلف به‌زودی توضیح داده خواهد شد. با این حال، همه روش ها فرض می کنند که شما سبک متن پاورقی را برای مدیریت صحیح برگه تنظیم کرده اید.
هر زمان که پاورقی را وارد می کنید، Word خود پاورقی را طوری قالب بندی می کند که از سبک متن پاورقی داخلی استفاده کند. شما می توانید نحوه نمایش پاورقی را با ایجاد تغییراتی در این سبک داخلی کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک کاراکتر برگه بین شماره مرجع پاورقی و ابتدای متن پاورقی وجود داشته باشد، باید یک tab stop در سبک متن پاورقی تنظیم کنید تا Word بداند که پس از وارد کردن آن با کاراکتر برگه چه کاری انجام دهد. پاورقی نحوه تغییر استایل ها در شماره های دیگر PCcloob توضیح داده شده است.
اولین راه حل بالقوه برای افزودن برگه ها استفاده از قابلیت Find and Replace Word است. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید مطمئن شوید که همه پاورقی ها دارای کاراکتر برگه لازم هستند:
image
شکل 1. تب Replace از کادر محاوره ای Find and Replace.
  1. Ctrl+H را فشار دهید. Word تب Replace را در کادر گفتگوی Find and Replace نمایش می دهد.
  2. در صورت وجود، روی دکمه More کلیک کنید. (شکل 1 را ببینید.)
  3. مطمئن شوید که تیک Use Wildcards انتخاب شده باشد.
  4. در کادر Find What، "(^2)" را بدون نقل قول تایپ کنید. توجه داشته باشید که یک فاصله بعد از آخرین پرانتز وجود دارد.
  5. در حالی که مکان نما هنوز در کادر Find است، روی دکمه Format کلیک کنید، سپس Style را انتخاب کنید. Word کادر محاوره ای Find Style را نمایش می دهد.
  6. در لیست سبک های ارائه شده، سبک متن پاورقی را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.
  7. در کادر Replace With، "1^t" را بدون نقل قول تایپ کنید.
  8. Replace All را فشار دهید، سپس کادر گفتگوی Find and Replace را ببندید.
پس از اتمام، همه پاورقی ها دارای برگه لازم بین شماره مرجع پاورقی و ابتدای متن پاورقی خواهند بود. این کار به این دلیل کار می‌کند که شما از علامت ^2 در جستجو استفاده می‌کنید که نشانه‌های مرجع پاورقی یا پایانی را جستجو می‌کند. پرانتزهایی که ^2 را احاطه کرده اند باعث می شود که این علامت به عنوان یک گروه در نظر گرفته شود. اساساً، کادر Find What همه علائم مرجع پاورقی یا پایانی را دنبال می‌کند و به دنبال آن یک فاصله در پاراگراف‌هایی که با سبک متن پاورقی قالب‌بندی شده‌اند، می‌گردد. تنها جایی که این ترکیب رخ می دهد در خود پاورقی است. یادداشت‌های پایانی به سبک یادداشت پایانی هستند و بدنه اصلی سند نباید به سبک متن پاورقی باشد. در کادر Replace With، کاراکتر 1 جایگزین اولین عبارتی می شود که بین پرانتز در کادر Find What قرار دارد. در مورد ما، که شماره مرجع پاورقی است. ^ t یک برگه را وارد می کند.
روش دیگر استفاده از ماکرو است که برگه مورد نیاز را در محل مورد نظر در پانوشت ها قرار می دهد. ماکرو زیر دقیقاً این کار را انجام می دهد:
Sub TabFootnotes() For s = 1 To ActiveDocument.Footnotes.Count ActiveDocument.Footnotes(s).Range.Select With Selection .Collapse Direction:=wdCollapseStart .MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend .TypeText Text:=vbTab End With Next End Sub
این ماکرو از هر پاورقی عبور می کند، متن پانوشت را انتخاب می کند، فضای ابتدای متن را حذف می کند و سپس یک تب تایپ می کند. در واقع، ماکرو بررسی نمی کند تا مطمئن شود که کاراکتر در ابتدای متن یک فاصله است. به همین راحتی می تواند برگه ای از فراخوان قبلی این ماکرو باشد. با این حال، این مشکلی ندارد، زیرا جایگزینی یک برگه موجود با یک برگه جدید به خوبی کار خواهد کرد و همچنان نتایج دلخواه را به همراه خواهد داشت.
اگر می‌خواهید همیشه از وجود یک برگه بعد از شماره مرجع پاورقی مطمئن شوید، یک رویکرد نهایی مناسب است. این رویکرد شامل جایگزینی دستور داخلی Word برای درج پاورقی است:
Sub InsertFootnote() If Selection.StoryType <> wdFootnotesStory Then Dim dlg As Dialog Set dlg = Dialogs(wdDialogInsertFootnote) If dlg.Display = -1 Then dlg.Execute Selection.TypeBackspace Selection.TypeText vbTab End If End If End Sub
این ماکرو ابتدا بررسی می کند تا مطمئن شود که در قسمت پاورقی سند سعی در وارد کردن پاورقی ندارید. سپس کادر معمولی Footnote و Endnote را نمایش می دهد. وقتی روی OK در کادر محاوره ای کلیک می کنید، ماکرو یک برگه را وارد می کند و منتظر می ماند تا متن پاورقی خود را تایپ کنید. این ماکرو همچنین کاراکترهای برگه را بین ارجاعات یادداشت پایانی و متن یادداشت پایانی درج می کند.
اگر خواستی، با این لینک از ما حمایت کن

پاسخ شما

looks_5نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
عدد چهار رقمی در تصویر را وارد کنید

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
اگر حساب گوگل دارید به راحتی وارید شوید

0 پاسخ وجود دارد

سوالات مشابه

برای دسترسی راحت به مطالب سایت ، اپلیکیشن سایت را نصب کنید
و لطفا بعد از نصب امتیاز دهید. با تشکر از حمایت شما
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
0 پاسخ 16 visibility
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
0 پاسخ 19 visibility
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
0 پاسخ 23 visibility
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ 58 visibility
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
0 پاسخ 26 visibility

24.3k سوال

9.6k پاسخ

614 دیدگاه

11.2k کاربر

259 نفر آنلاین
0 عضو و 259 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 4451
بازدید دیروز: 25180
بازدید کل: 20341804
...