Word به شما اجازه می دهد تا سرصفحه و پاورقی را به سند خود اضافه کنید. هدرها چیزی جز تکرار متنی نیستند که در بالای هر صفحه از سند چاپی شما ظاهر می شود، در حالی که پاورقی ها در پایین هر صفحه ظاهر می شوند. زیبایی هدرها و پاورقی ها در این است که فقط یک بار باید تعریف شوند و سپس Word آنها را به طور خودکار در صفحات چاپ شده شما قرار می دهد.
ساده ترین راه برای ایجاد هدر یا پاورقی در Word این است که به سادگی در بالا یا پایین صفحه دوبار کلیک کنید، جایی که سرصفحه یا پاورقی ظاهر می شود. همچنین در صورت تمایل می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
- زبانه Insert روبان را نمایش دهید.
- روی ابزار Header در گروه Header & Footer کلیک کنید و سپس روی Edit Header کلیک کنید. هدر نمایش داده می شود و نقطه درج در داخل آن قرار دارد.
- در صورت تمایل، اطلاعات هدر را وارد کنید و آن را همانطور که متن معمولی را در سند خود قالب بندی می کنید، قالب بندی کنید.
- روی ابزار Go To Footer در تب Design روبان کلیک کنید.
- در صورت تمایل، اطلاعات پاورقی را وارد کنید و آن را همانطور که متن عادی را در سند خود قالب بندی می کنید، قالب بندی کنید.
- وقتی سرصفحه و پاورقی شما همانطور که می خواهید تعریف شد، روی Close Header and Footer (در زبانه Header & Footer روبان) کلیک کنید.