به طور معمول، Word شروع به جستجوی اسناد در دایرکتوری می کند که برنامه را در آن راه اندازی کرده اید. اگر می خواهید مسیر پیش فرض دایرکتوری را تغییر دهید، می توانید این کار را به روش زیر انجام دهید:
شکل 1. کادر محاوره ای مکان های فایل.
- کادر محاوره ای Word Options را نمایش دهید. (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس Word Options را کلیک کنید. در Word 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- روی Advanced در سمت چپ کادر گفتگو کلیک کنید.
- به پایین گزینه های موجود بروید و دکمه File Locations را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید. Word کادر محاوره ای File Locations را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- مطمئن شوید که گزینه Documents از لیست انواع فایل انتخاب شده است. (این اولین انتخاب در لیست است و معمولاً به طور پیش فرض انتخاب می شود.)
- روی دکمه Modify کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Modify Location را نمایش می دهد.
- از کنترلهای موجود در کادر محاورهای برای یافتن دایرکتوری مورد نظر به عنوان دایرکتوری سند پیشفرض استفاده کنید.
- روی OK کلیک کنید. دایرکتوری که در مرحله 6 انتخاب کرده اید اکنون باید در کادر محاوره ای گزینه ها ظاهر شود.
- برای بستن کادر محاوره ای File Locations بر روی OK کلیک کنید.
- بر روی OK کلیک کنید تا کادر گفتگوی Word Options بسته شود.
توجه داشته باشید که این تنظیم فقط بر روی
beginning
دایرکتوری مورد استفاده ورد برای جستجوی اسناد، قبل از هر گونه باز کردن و ذخیره اسناد. اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می توانید در Word انجام دهید که بر دایرکتوری پیش فرض پیشنهاد شده توسط برنامه تأثیر می گذارد. برای مثال، اگر یک سند Word را باز کنید که در پوشهای متفاوت از پوشه پیشفرض است که در مرحله 6 تنظیم کردهاید، و سپس از Save As برای ذخیره سند با نام دیگری استفاده کنید، دایرکتوری پیشنهادی با پوشهای که در آن تنظیم شده است مطابقت نخواهد داشت. مرحله 6. در عوض، Word پیشنهاد می کند که فایل را در همان دایرکتوری ذخیره کنید که سند اصلی در آن ذخیره شده است.