اکسل طیف گسترده ای از آمار مربوط به کتاب های کاری شما را ردیابی می کند. این آمار شامل موارد پیش پا افتاده و آشکاری مانند نام فایل، فهرست راهنمای و عنوان است. اما همچنین میتوانید متوجه شوید آخرین بار چه کسی روی کتاب کار کار کرده است، چه کلمات کلیدی با کتاب کار مرتبط هستند و کل زمان ویرایشی که روی کتاب کار صرف شده است. (این آخرین آمار چیزی بیش از زمان باز شدن کتاب کار نیست.)
اگر میخواهید آمار کتاب کار فعلی را مشاهده کنید، اگر از Excel 2010 یا نسخه جدیدتر استفاده میکنید، این مراحل را دنبال کنید:
- تب File روبان را نمایش دهید.
- مطمئن شوید که گزینه Info در سمت چپ کادر محاوره ای انتخاب شده باشد.
- روی پیوند Properties در سمت راست کادر گفتگو کلیک کنید و سپس روی Advanced Properties کلیک کنید. اکسل کادر محاوره ای Properties را برای کتاب کار شما نمایش می دهد.
- روی تب Statistics کلیک کنید. سپس کادر محاوره ای آمار کتاب کار شما را همانطور که قبلاً توضیح داده شد نشان می دهد.
- برای مشاهده سایر آمارهای مربوط به کتاب کار خود، روی تب Summary کلیک کنید.
- پس از اتمام بررسی آمار روی OK کلیک کنید.
اگر از Excel 2007 استفاده می کنید، مراحل کمی متفاوت است:
- روی دکمه Office و سپس Prepare و در نهایت Properties کلیک کنید. اکسل برخی از ویژگی ها را درست بالای صفحه کار روی صفحه نمایش می دهد.
- روی لیست کشویی Document Properties کلیک کنید و سپس Advanced Properties را انتخاب کنید. اکسل کادر محاوره ای Properties کتاب های کار را نمایش می دهد.
- روی تب Statistics کلیک کنید. سپس کادر محاوره ای آمار کتاب کار شما را همانطور که قبلاً توضیح داده شد نشان می دهد.
- برای مشاهده سایر آمارهای مربوط به کتاب کار خود، روی تب Summary کلیک کنید.
- پس از اتمام بررسی آمار روی OK کلیک کنید.
- با کلیک بر روی X کوچک در سمت راست بالای ناحیه خصوصیات، ویژگیهای بالای کاربرگ خود را رد کنید.