هالی یک ابرپیوند را در آموزش کاربرگ اکسل خود برای کلاس کامپیوتر وارد کرد. فعال به نظر می رسد، اما وقتی او روی آن کلیک می کند، کادری ظاهر می شود که عبارت زیر را نشان می دهد: "این عملیات به دلیل محدودیت های موجود در این رایانه لغو شده است. لطفاً با سرپرست سیستم خود تماس بگیرید." مشکل این است که این کامپیوتر خانگی Hollys است. هیچ مدیری جز او وجود ندارد
ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا این اتفاق می افتد. اول از همه، باید بدانید که یک سرپرست برای رایانه خانگی شما وجود دارد - این شما هستید. در واقع، اکثر رایانه های جدیدتر شامل دو ورود به حساب کاربری به صورت خودکار هستند: یکی برای شما به عنوان سرپرست و دیگری برای شما به عنوان کاربر.
بنابراین، اولین راه حل این است که از سیستم خود خارج شوید و سپس با استفاده از حساب مدیر وارد شوید. سپس کادر محاوره ای Run را نمایش دهید و GPEDIT.MSC را به عنوان دستور اجرا در کادر محاوره ای وارد کنید. این ویرایشگر Group Policy را نمایش می دهد، جایی که می توانید خط مشی های سیستم خود را بررسی کنید و متوجه شوید که کدام یک ممکن است باعث مشکل شما شود.
همچنین ممکن است مشکل مربوط به تداخل بین مرورگرهای سیستم شما باشد. اگر چندین مرورگر نصب کرده اید، ممکن است لازم باشد ویندوز را مجبور کنید که یکی از آنها را به عنوان مرورگر "پیش فرض" تشخیص دهد. اگر از نسخه های قبلی اکسل استفاده می کنید، یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد:
- از منوی Start گزینه Control Panel را انتخاب کنید.
- روی برنامه ها کلیک کنید.
- روی Set Your Default Programs کلیک کنید.
- در لیست برنامه ها، مرورگری را که می خواهید پیش فرض شما باشد انتخاب کنید.
- روی Set this Program as Default کلیک کنید.
- روی OK کلیک کنید.
اگر از اکسل 2016 یا نسخه جدیدتر استفاده می کنید، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
- "کنترل پنل" (بدون نقل قول) را در کادر جستجو تایپ کنید.
- روی برنامه ها کلیک کنید.
- روی Default Programs کلیک کنید.
- روی Set Your Default Programs کلیک کنید. ویندوز پنجره برنامه های پیش فرض تنظیمات را نشان می دهد.
- در لیست برنامه های پیش فرض، مرورگری را که می خواهید پیش فرض شما باشد انتخاب کنید.
- ویندوز از شما می خواهد که یک برنامه را انتخاب کنید. برنامه مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.
- ویندوز مرورگر انتخاب شده را به عنوان مرورگر پیش فرض به روز می کند.
رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا پیوندها اکنون کار می کنند یا خیر. اگر آنها هنوز کار نمی کنند، ممکن است برخی از مقالات را در پایگاه دانش مایکروسافت بررسی کنید. این مقالات ممکن است به ویژه مفید باشند:
https://support.microsoft.com/?kbid=310049
https://support.microsoft.com/?kbid=216583